Fördelning på Resultatenhet och projekt - Lön 600

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 veckor sedan
  • Bekräftat
  • (Redigerad)

När man använder fördelningsdialogen på en rad i löneregisteringen, och man ex. skall dela 176 timmar på fyra olika projekt rader, så måste man skriva in antal timmar på de tre första raderna, när jag sedan kommer till rad fyra, så bekräftar jag de som programmet förselår. allt fri och fröjd. När jag sedan skall klar markera lönebeskedet, så kan det inträffa att det inte går att låsa lönebeskeden med kommentarer, löneraden balanserar inte. Öppnar man då dialogrutan så kan det diffa på antigen %, belopp eller kvalitet, med ex, 0,0001, OK tänker jag då raderar jag rad fyra och väljer det värde som programmet ånyo föreslår. Trots det så går det inte att låsa lönebesked för löneraden balanserar inte !!!!!

Är detta en bugg ???

// Lönekontoret Gatu och Väg i Väst AB

Foto på Maria Martensson

Maria Martensson

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
  • besviken, väljer ett nytt lönesystem, valet föll på Visma Lön 600. Men efter ha kört några lönekörningar känns det väldigt tungt.

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,494 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag kan inte återskapa problemet här hos mig.
Vilka siffror är det du använder för fördelningen?

/Anna
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Maria,
Det är tyvärr en bugg som programmerarna känner till och inte löst än.
Om du tittar på bilden nedan så måste du alltid korrigera den nedre avvikelsen mot något av projekten du fördelat mot.

MVH

Kenneth

P.S. Anna, Hoppas jag får vara kvar på forumet;)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,334 poäng 50k badge 2x thumb
Tack för input, jag kollar vidare på det här! :)
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Precis som Kenneth beskriver här ovan är detta en felaktighet som finns i programmet idag. Han beskriver även lösningen korrekt med att man får justera någon av dem befintliga projekten för att balansera ut differensen som uppstår. Vi hoppas kunna lösa detta problem i en kommande version av löneprogrammet.
Foto på Carita

Carita

• 316 poäng 250 badge 2x thumb
Detta inlägget är 2 år gammalt, men vi har fortfarande samma problem med fördelningen. Vad händer i detta ärende?
Foto på Lena

Lena

• 70 poäng
Det är ännu ej fixat...