Begränsning i hanteringen av elektroniska fakturor - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
1. Jag skriver en faktura.
2. Väljer att Bokföra och skriva ut PDF.
3. Sedan jag gjort det så vill jag skicka ut en E-Faktura.
4. Men då finns inte den möjligheten kvar i valmenyn.

5. Då får jag ångra fakturan och skriva om den.
6. Bokför och skickar ut E-Faktura.
7. Efter det kan jag skapa en PDF.

Ser det hela som en bugg i programmet.

Om inte vad är orsaken.
Foto på T_Salama

T_Salama

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,920 poäng 5k badge 2x thumb
Hej T_Salama,

När man väljer att skicka elektroniska fakturor via Autoinvoice så fungerar det så här i eEkonomi:

Du skapar fakturan på samma sätt som vanligt oavsett hur den ska levereras till kunden. 
Nu när du är klar med fakturan så måste du välja Bokför och skicka e-faktura via Autoinvoice. Det första valet du gör på en specifik faktura avser hur du vill att kunden ska få den.
Efter det kan du precis som du skriver välja att skapa en pdf för egen del.

Det är så här vi har valt att utveckla denna funktionen i programmet.

Men tar gärna din forumtråd vidare till utveckling som ett önskemål på hantering av en förbättring på funktionen.

Ha en fin dag!
/Cecilia