Buggar i nya versionen?

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Efter uppdatering i löneprogrammet då det blev många förändringar så är det troligtvis någon bugg på raderna.
1. När du säg väljer timlön och så hoppar det vidare till datum men det går inte att skriva datum utan man måste klicka lite i en eller annan ruta innan man klickar i datumrutan och nu går det att skriva datum. Det händer inte alltid, men väldig ofta.
2. När man också klickar på en ny rad så händer inget man kan inte skriva något utan man måste klicka i en annan ruta för att sedan klicka i första rutan igen.
3. Ibland när jag går in på en lönespec som jag gjort så är det ibland en rad som inte syns. Jag ser att det finns något där och om jag kollar på förhandsgranska så dyker den upp och om jag byter lönespec och kommer in igen så kan den vara där.

Någon annan som upplevt samma problem?

Foto på jennyjonsson

jennyjonsson

• 1,216 poäng 1k badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 3 år sedan

• 2
Foto på Christel

Christel

• 6,320 poäng 5k badge 2x thumb

Din tredje punkt har jag också märkt, om jag tittar tillbaka på tidigare lönespecifikationer på en viss person så blir en rad tom efter några backningar bakåt i tiden, väldigt irriterande.

4. Ytterligare så har jag märkt att om jag har personliga noteringar och försöker bocka i att det är klart så tar inte först klicket utan måste klicka igen.

Har sett mer, men minns inte just nu. Återkommer säkert.

Foto på annasarnehed

annasarnehed

• 2,944 poäng 2k badge 2x thumb
Jag har upplevt det du skriver om datumrutan. Känns som om programmet vill att man ska använda kalendern som dyker upp men det är enklare att ange datumet direkt med siffror, tycker jag.
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Tack för att ni uppmärksammar oss på detta.

Fel nummer 3 som beskrivs är vi medvetna om och håller för närvarande på att utreda. Övriga punkter får vi undersöka närmare. Om ni kommer fram till ytterligare information om när dessa problem inträffar eller hur man kan göra konkret för att återskapa dem så är vi tacksamma för all information.

Vad gäller punkt 3 så hjälper det oftast att stänga ner lönekörningsfliken och öppna lönekörningen på nytt och gå in på lönebeskedet så ser man alla rader. Detta kan ni kanske använda som workaround tills vi har en permanent lösning.
Foto på Christel

Christel

• 6,320 poäng 5k badge 2x thumb
5. Är inne på en anställd, då finns det en rullist som det inte finns behov av, för allt syns utan att använda den. Men i vissa lägen hamnar jag i "nedrullning" och då syns inte vilken anställd jag är inne på, inte bra. Varför rullist här?
Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej, detta problem kan jag inte återskapa. Du får gärna återkomma med information om vad du använder för upplösning samt om du har löneprogrammet/arbetsbilden maximerad när detta sker. Om möjligt skulle även en skärmdump vara väldigt användbart.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.