Importera från annat lönesystem för byte till Lön 300/600

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi är på gång att byta från ett annat lönesystem till Lön 600. Vi kan få ut den mesta av informationen från det gamla systemet till en excel-fil. Vad finns det för möjligheter att få in detta (alla på lönelistan) i Lön 600? Vore ju trevligt om man kunde undvika manuell registrering.. 
Foto på Johan SU

Johan SU

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vi kan hjälpa dig med att konvertera över anställningsregistret till Visma Lön 600 om du har haft något av löneprogrammen: Crona Lön, Edison Lön, FDT Lön, Fröbergs Lön, Hogia Lön +, Hogia Lön, Mamut Lön, Norstedts Lön, PAXml, Swinx Lön och XOR Lön.

Återkom gärna så skickar jag isåfall iväg ett mejl till dig med instruktioner för hur du gör för att skicka in för konvertering.

/Anna
Foto på Johan SU

Johan SU

Vi har använt Kontek Lön tidigare... 
Foto på Anna Svensson

Hej!

Jag har kollat detta med vår utvecklingsavdelning, och det finns tyvärr inget sätt att få in de här siffrorna utan du måste fylla i dem manuellt.
/Anna
(Redigerad)
Foto på Johan SU

Johan SU

Jag kan få ut en lista med aktuella värden i Excel-format från Kontek. Är detta något man kan få in i Visma tro?
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Hej igen!

Tyvärr inte, konverteringen görs via en .txt-fil.

/Anna
Foto på ayshe

ayshe

• 136 poäng 100 badge 2x thumb
Hejsan!
Jag vill byta från Crona Lön till Visma Lön 600. Kan jag få hjälp med export/import? Tack!
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej ayshe!

När det gäller konvertering från Crona Lön kan du faktiskt själv göra detta. Följ bara dokumentet som du kommer till genom att klicka här. Klicka sedan in dig och följ arbetsgången under rubriken "Konvertering från XOR Lön", (känns kanske som fel rubrik men det är korrekt och förfarandet är detsamma).

Återkom om det inte löser sig.

Tack för ditt inlägg!
Foto på ayshe

ayshe

• 136 poäng 100 badge 2x thumb
Tack Kalle!
Jag chattade med supporten efter att jag skrev här och fick skicka mina filer för konvertering. Jag har inte hört från dem ännu. Jag har 9 st blag som jag behöver göra löner för, och vet inte om jag hinner om jag väntar på att alla 9 filer skickas till mig tillbaka. 

Jag följer de instruktionerna som du länkade till och se om jag kan redan göra löner för 1-2 bolag innan jag får mina export filer tillbaka från supporten. 
Tack igen!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.