Byta uppdrag / aktivitet i fakturering

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Hur kommer det sig att det inte är möjligt att ändra uppdrag/aktivitet på registrerade poster vid upprättande av fakturaunderlag?

Vi är 25 medarbetare och hur detaljerade rutiner vi än skapar kring registrering av tid och transaktioner så blir det, och kommer alltid att bli, fel vid registreringen då och då. Som jag förstår det så är det inte möjligt att byta uppdrag / aktivitet på en registrering i faktureringsvyn, vilket innebär att vi måste godkänna felaktiga underlag och sedan ändra manuellt i vårt faktureringsprogram.

Är det så här eller är det jag som missat något? Är det i annat fall på gång att rättas till?

//Calle
Foto på carsan

carsan

• 300 poäng 250 badge 2x thumb
  • frusterad

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Magnus T

Magnus T

• 998 poäng 500 badge 2x thumb
Nej, det problemet har jag med, men förhoppningsvis kommer det en uppdatering på detta
Foto på Mathias Vahlgren

Mathias Vahlgren, Produktansvarig - Visma Advisor och Visma Byråstöd

• 6,370 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Ni har helt rätt, i dagsläget går det varken byta uppdrag eller aktivitet på en tidregistrering i ett fakturaunderlag. Och jag håller fullständigt med er, det blir en massa extrajobb för er användare om någon råkar registrera fel. 

Men för att göra er mindre frustrerade, vi jobbar med detta just nu, så inom någon/några veckor kommer detta vara åtgärdat. 

Vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren
Foto på Mathias Vahlgren

Officiellt svar
Hej!
Sedan ett tag tillbaka har vi implementerat möjligheten att ändra såväl uppdrag som aktivitet på enstaka tidregistreringar i fakturaunderlaget.

Med vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren
Foto på Mathias Vahlgren

Officiellt svar
Hej!
Från och med idag kan du även redigera utlägg direkt i fakturaunderlaget. 

Vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren