För stor databas? - Administration

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej

Kan det vara så att databasen kan bli för stor då man har många bokföringsår sparade i programmet? Vi har från 1995 och framåt. Det är nämligen så att när jag skall registrera manuella verifikationer så tar det väldigt lång tid mellan varje förflyttning från datum till text till konton etc och sedan även när jag trycker på registreraknappen.
Foto på Pernilla

Pernilla

• 214 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Per Nyquist

Per Nyquist, Moderator

• 43,442 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Det skulle kunna vara en orsak till att det går trögt, men det finns andra som kanske är troligare. Antivirusprogram och brandväggar kan ibland ställa till det. Om ni jobbar med programmet i nätverk kan det även vara inställningar på server som kan påverka. En registervård i programmet kan ibland avhjälpa dess problem.

Ring oss gärna på 0470-706200 så kan vi hjälpa dig att felsöka lite mera träffsäkert.
Foto på Karl Bryanton

Karl Bryanton

• 242 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Hittade ni ett sätt att banta databasen så att du kan jobba utan pauser? Om det är intressant så kan vi hjälpa till med en bantning i vårt Detox verktyg
Kontakta mig för mer info

mvh
Karl Bryanton
042-450 11 15

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.