Verifikationsnummer i avstämningen - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När man stämmer av en eller flera händelser i avstämningen med banken och bokför dem är man helt enkelt kvar där.

Jag vill ju skriva dit rätt verifikationsnummer på det jag stämt av, då måste jag gå till redovisningsöversikten, men där står i bara fakturanumret i beskrivningen (när man inte har handelsbanken är inte fakturanumret så viktigt, faktiskt önskar jag att man inte behövde skriva dit det då jag ändå inte använder det, jag klickar bara i nån siffra för att komma vidare). Visma stämmer nämligen inte alltid av i den ordningen som jag hade tänkt.

Mig skulle det hjälpa mycket om det istället eller också stod namnet på den jag fakturerat eller som fakturerat mig, det är mycket mer överskådligt än fakturanummer och datum (man betalar ju ofta flera samma datum) i redovisningsöversikten. Jag skulle också önska mig en kolumn för summa, dvs det belopp jag fick in eller betalade.

Jag skulle också önska att när man stämt av några händelser att det uppe i hörnet kom upp verifikationsnumren precis som när man bokfört ett kvitto. Det skulle spara tid. Alternativt att man automatiskt kom till redovisningsöversikten
Foto på Ellinor

Ellinor

• 1,850 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 1
Foto på Linda Svahn

Linda Svahn, Produktansvarig - Visma eEkonomi

• 6,824 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Jättebra förslag som jag tar med mig. Stort tack.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.