Utskriftsval för fakturor på kundnivå - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Läste in den nya versionen 5.4 idag, för där går det ju nu att markera om kunden vill ha faktura via e-post. Det jag fortfarande saknar och som jag tidigare skrivit i tråden, är att kunna markera när kund vill ha pappersfaktura eller e-faktura. Trodde att detta också skulle kunna gå att göra nu. Detta är ett problem för oss, måste hela tiden ha en lathund bredvid mig för kontroll hur just den kunden vill ha sin faktura.
Foto på Lena

Lena

• 2,278 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 5
Foto på Anneli Malmgren

Anneli Malmgren, Employee

• 1,170 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!
Sedan tidigare har du markerat inställningar för de kunder som du ska skicka via EDI, på fliken EDI i kundregistret. Fakturor till dessa fakturor kommer då inte med i de vanliga intervallutskrifterna av fakturor.
Nu i version 5.4 kan du markera de kunder som vill ha offert/order/följesedel/extra orderdokument/faktura/extra fakturadokument via e-post. De dokumenten kommer då skickas via e-post vid intervallutskrift när du väljer knappen e-post. De resterande fakturorna i intervallet kommer att ligga kvar så att du efter att du valt knappen e-post, kommer tillbaks till utskriftsdialogen och kan välja Skrivare för att skriva ut resterande fakturor, dvs de som vill ha papperskopior.
På detta sätt tycker vi att vi har en lösning som löser ditt problem. Är det något fall som vi har missat? Kan du ge ett exempel på vad vi har missat?
Foto på Lena

Lena

• 2,278 poäng 2k badge 2x thumb
Vi använder oss alltså inte av e-fakturor via Visma. Fungerar det ändå? Isåfall har jag missuppfattat och ber om ursäkt.
Foto på Anneli Malmgren

Anneli Malmgren, Employee

• 1,170 poäng 1k badge 2x thumb
Hej igen!
Om du inte använder vår hantering för e-faktura, kan jag tyvärr inte svara på hur man ska få det att fungera, utan du får fråga leverantören för det programmet om de har någon lösning på det.

Om ditt e-fakturaprogram på något sätt har möjlighet att sålla ut vilka som ska skrivas ut via det programmet, är förslaget att du alltid prova att skicka e-fakturorna först så att de får status utskrivna. Då kommer de inte med när du skriver ut via det vanliga utskriftsintervallet som fungerar det på det sättet som jag beskrev innan. Har ditt e-fakturaprogram inte den möjligheten finns det tyvärr inget vi kan göra heller.
Foto på NyaGolv

NyaGolv

• 72 poäng
Hej, vi känner att det behövs en funktion där man på "varje kund" kan ställa in utskrifter för olika skrivare.
Så att man kan välja utskrift av fakturor från ex. 2345-2456 varav då visa mailas, vissa skrivs ut vi ex. inExchange (E-faktura) och andra bara skrivs ut som vanligt.

Tacksam för en snabb lösning av detta

This reply was created from a merged topic originally titled
Olika utskriftsval för olika kunder - Fakturering.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Jag slår ihop din idé med en tidigare tråd så att vi samlar allt på samma ställe.
Tack för att du tog dig tid att framföra dina synpunkter!
Foto på Lena

Lena

• 340 poäng 250 badge 2x thumb
Önskar verkligen denna funktion!!! Så besvärligt att ha köra ut fakturorna när olika kunder ska skrivas till olika skrivare - några till lokal skrivare och andra till Inexchange.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,870 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej på er,

Tack för att ni följer upp och ger input.

Just nu håller vi på för fullt med nästa version av programmet och där har vi arbetat med just de här bitarna. Låt mig återkomma här i tråden när jag kan berätta mer om tidplanen. :)
Foto på Stickan

Stickan

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Hej,
Jag håller på med en integrationslösning där vi hämtar faktura information för att sedan sända vidare den med information om hur fakturan ska distribueras till fakturamottagaren.

På kundnivå går det ju att göra utskriftsval för faktura, så användaren kan ju välja t.ex. e-post eller skrivare. Vi kan då hämta informationen och sedan skicka vidare att fakturan ska skickas med e-post (e-post alternativet) eller som brev (skrivare alternativet) efter att ha kontrollerat kundens inställningar.

Dock finns det behov efter fler inställningar och i nuläget finns det bara PDF eller tre olika AutoInvoice alternativ. Det hade varit bra om man t.ex. skulle kunna lägga till egna utskriftsalternativ så som det går att göra med t.ex. betalsätt (Företagsinställningar\Försäljning\Betalsätt).

Eller finns det någon annan alternativ lösning för att flagga på kundnivå hur en faktura ska distribueras.
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Moderator

• 30,600 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Jag bryter ut denna fråga från denna tråd, så att den hamnar i en egen tråd.

/Mita

Du hittar den nya konversationen här: Utskriftsalternativ kundfakturor - Administration

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.