Codebase Error # -630

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Pågående
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har Visma Administration installerad på en server och användarna kör fjärrskrivbord på den. Windows 2012R2, helt ny installation. Det finns tre licenser till Administration. Det fungerar oftast att köra med en användare, ibland med två. Man får dock ofta felmeddelande om låsta poster och så hänger sig programmet.

Största problemet är dock att man får felet :

CODEBASE ERROR
Error #: -630
Error #: 90610
Optimization File Flushing Failure
file4lowFlush

Har gått igenom de förslag vi fått från supporten om registervård, antivirus etc utan att det hjälpt.

Foto på Christer

Christer

• 474 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Christer!

Jag kan se att det finns ett ärende upplagt på detta. Som jag tolkar det så har min kollega Ellinor mailat dig och begärt att få in en ifylld excelfil med exempel från användarna på "feltillfällen". Dom verkar alltså invänta svar från dig med andra ord. Har du redan skickat in detta? I så fall, skicka det en gång till då det inte verkat ha nått oss.

Tack för ditt inlägg.
Foto på Christer

Christer

• 474 poäng 250 badge 2x thumb
Hej, stämmer. Vi kör nu och användarna fyller på i loggen. Tänkte se om det var någon annan här som råkat ut för liknande.
Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Ok, jag förstår. Bra idé!
Foto på Johanna E

Johanna E

• 212 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,
Vi får ibland samma meddelande, det är visserligen ett tag sedan men de gånger det har hänt har vi startat om servern.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.