Saknar flera fönster öppna samtidigt - eEkonomi

• 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Inte smidigt att man inte kan ha öppet flera fönster samtidigt i den nya versionen av avendo e ekonomi. Dumt att man ska behöva öppna en ny flik i webläsaren. Lägg tillbaka funktionen med att ha öppet fler fönster samtidigt. Tack!
Foto på SandBrands

SandBrands

• 280 poäng 250 badge 2x thumb
  • Frustrerad

Publicerades för 6 år sedan

• 4
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej hej!

Möjligheten i nya versionen är precis som du skriver att högerklicka och välja antingen Öppna länk i ny flik eller Öppna länk i nytt fönster. På så sätt kan du arbeta parallellt i olika programdelar.

Jag ändrar det till en idé så att vår utvecklingsavdelning kan ta del av dina synpunkter. Tack så mycket för att du tar dig tid att framföra dina tankar!
Foto på JohanH

JohanH

• 2,196 poäng 2k badge 2x thumb
Håller inte med, flikar är mycket smidigare att jobba med än den tidigare lösningen!
Foto på Yngve

Yngve

• 224 poäng 100 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
eEkonomi.

Gränssnittet borde tillåta fler flikar så att man kan ha flera menyer i eEkonomi uppe samtidigt. Som det är nu måste man i webbläsaren IE9 duplicera flikar för att nå samma resultat. Detta är mycket omständigt och försämrar överskådligheten
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Jag slår synpunkterna gällande fönster/flikar i eEkonomi så får vår utvecklingsavdelning en samlad bild över hur användarna tycker att det fungerar.
/Anna
Foto på Yngve

Yngve

• 224 poäng 100 badge 2x thumb
Det är ett absolut måste med flikar
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,458 poäng 20k badge 2x thumb
att kunna gå tillbaka och titta på en tidigare gjord faktura eller inköp samtidigt som man är mitt i att göra en faktura är väl ett krav.
Foto på Amrit

Amrit

• 3,838 poäng 3k badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Flera flikar....

Hej.

Förut gick det alldeles utmärkt att hoppa mellan de olika flikarna vilket jag själv tyckte var himla bra eftersom jag ibland inte har hel koll på hur jag ska bokföra en viss sak.

Jag vet att det kräver en helt annan typ av tänk med hur popin-fönster fungerar, då ett klick oftast stänger fönstret, eller så måste man stänga det för att ens få tillgång till övriga delar av sidor när man använder popin-sidor...
Men det går att lösa, krävs lite pyssel med koden "bara"... ;)

Tack för ett bra program.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Jag slår ihop din idé med detta önskemålet!

Tack för att du delar med dig!

/Annie
Foto på SandBrands

SandBrands

• 280 poäng 250 badge 2x thumb
Håller fullständigt med!
Det blir jättedumt om man tex håller på att skapa en faktura och ska titta något i en annan faktura. Som insändaren ovan sa måste man lämna sidan där man håller på att skapa fakturan för att ens kunna klicka på "öppna i ny flik".

Gjorde tyvärr detta misstag utan att veta om det och förlorade en skapad faktura med jättemånga artiklar som jag jobbade i. Skulle bara kolla vad jag hade debiterat i frakt tidigare och skulle "öppna i ny flik" så försvann hela fakturan och jag fick börja om.

Otroligt frustrerande!! Måste göras något åt detta!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.