Faktura direkt vid beställning i Webshop

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi använder oss av webshopen som ett bokningssystem. När kunden börjar kursen får dom sin faktura i handen. Finns det möjlighet att kunden får fakturan direkt när de gör sin beställning, och att man i så fall kan anpassa förfallodatumet på artikelnivå?
Foto på Lotta Larsson

Lotta Larsson

• 1,026 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 1
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej hej!

Om du har aktiverat integrationen mellan din webshop och ditt företag i Visma Administration så skapas det en faktura i Administrationsprogrammet automatiskt så fort en kund lägger en beställning i webshopen. Denna faktura kan du redigera så att förfallodatum stämmer och sedan skicka ut den till din kund. Det skickas även ut en orderbekräftelse till kunden med automatik så fort de lagt en beställning i din webshop.

Om du inte aktiverat integrationen så kan du kika på filmen nedan som visar hur detta går till steg för steg och vad det innebär:

Hoppas du fått tillräckligt svar på din fråga, annars är du välkommen att höra av dig igen!
Foto på Lotta Larsson

Lotta Larsson

• 1,026 poäng 1k badge 2x thumb
Hej.
Jo vi har integration mellan webshopen o adm 500, men istället för orderbekräftelse skulle vi vilja få iväg en faktura istället.
Eller om det är möjligt att på artikelnivå i adm 500 göra ett gruppmail till alla som köpt en specifik artikel och att deras fakturor kopplas till mailet, och kan enkelt skickas iväg. Vet att det nog är rätt svårt, rent tekniskt....
Vi vill komma ifrån momentet att antigen skriva ut o överlämna fakturan eller att behöva skicka ut ett mail per faktura.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej igen!

Tyvärr så har vi ingen sådan fiffig funktion, som kan göra urval som du önskar på artikelnivå för att kunna skicka gruppmejl.

Jag tar det vidare som en idé till vår utvecklingsavdelning!

Tack för att du tog dig tid att framföra detta!
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Lotta,

Tack för dina synpunkter. Jag är osäker på hur du menar med att skicka ett gruppmail, jag antar att varje kund behöver få ett unikt mail med sin unika faktura bifogad men att alla mail snabbt skickas ut på en gång.

Idag kan du göra urval på fakturanummer för att skriva ut eller skicka iväg många samtidigt. Jag är osäker på hur många användare som skulle ha nytta av att kunna göra urval på just artikelnivå. Kanske finns det liknande behov för urval av andra värden, skriv då gärna i tråden.

Tillsvidare har jag inte tillräckligt bra underlag för att planera en ändring av detta men jag bevakar tråden för insamling av input från andra användare.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.