Byter ni databas i Administration?

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,

Undra om ni även ändrar databasen? Är mycket jobbigt nämligen att den bara växer o växer...

Kanske tvingar oss att byta system...
Foto på LP

LP

• 82 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Nej vi kommer inte att byta ut databasen till nästa version. Det är dock en fråga som ofta kommer på tal, så vi får ha med oss detta i framtida utveckling. Du kan läsa mer om nyheterna och vanliga frågor och svar kring den nya versionen här: http://www.vismaspcs.se/adminnyheter

Har man en stor databas så är bästa tipset att rensa register, vilket jag ser att du redan fått hjälp med via vår supportavdelning. Om det är så att ni börjar växa ur Administration så kan vi hjälpa er att kika på andra lösningar. Jag ber gärna en kollega ta kontakt med dig i så fall om du vill ha information om vilka alternativ som kan vara aktuella.

Foto på Karl Bryanton

Karl Bryanton

• 242 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Hittade ni ett sätt att banta databasen så att du kan jobba effektivare? Om det är intressant så kan vi hjälpa till med en bantning i vårt Detox verktyg
Kontakta mig för mer info

mvh
Karl Bryanton
042-450 11 15
(Redigerad)
Foto på Philip

Philip

• 242 poäng 100 badge 2x thumb
Hur går det med att byta databas? Sista (inte senaste - sista) versionen av Visual FoxPro kom ju för 10 år sedan vilket medför en säkerhetsrisk då, vad ska vi kalla dem.. "kreativa programmerare"(?), hunnit vända ut och in på FoxPro vid det här laget. Bortsett från den lilla petitessen så är jag trött på att behöva stänga ner programmet varje gång jag byter plats på kontoret och går från Ethernet till WiFi, eller att inte kunna jobba hemifrån över VPN. (Och nej - eEkonomi är inte ett alternativ)
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

• 2,430 poäng 2k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej,

Tack för alla era inlägg i den här frågan. 
Vi arbetar just nu med en stor uppdatering där vi byter databas till Microsoft SQL Server. Versionen är planerad att släppas i slutet av sommaren och den ger oss större möjligheter att i 
framtiden implementera funktionalitet som efterfrågas och den tar programmet till nya nivåer.

Vill du veta mer och följa hur det går? Gå in på Vi byter databas i Visma Administration/Fakturering/Förening » 

Mvh
Susanne 
Foto på jonasroslund

jonasroslund

• 306 poäng 250 badge 2x thumb
Kommer man att bli tvungen att byta till den nya databasen, eller kan man välja att köra vidare på den gamla?
Foto på Susanne Friman

Susanne Friman, Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering, Visma Tid, Visma Compact

Hej jonasroslund!

Du är inte tvungen att byta till den nya databasen. Men all nyutveckling kommer att ske i den nya databasen. 

Mvh
Susanne 
Foto på Susanne Friman

Officiellt svar
Hej!

Vi har nu äntligen lagt ut den nya versionen av Visma Administration 2017.1 (SQL). För att hämta hem versionen går ni in under Vi byter databas ».  Här finns också bra information som ni kan läsa innan ni installerar versionen.

Mvh
Susanne

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.