Databaskonvertering Administration 500

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • (Redigerad)
Sammanslagen

Den här konversationen har slagits ihop med en annan. Se huvudkonversationen: Klient kan ej ansluta till databas - Administration

Problem  efter uppgradering av Adm 500 till version 2018.1. Den 18-05-25 genomförde vi uppgraderingen, som visserligen tog lång tid, men avslutades normalt. Vid återstart av datorn och därefter start av Adm 500 kom felmedelande: "Det gick inte att ansluta till databasservern (local) VISMA." och programmet startar ej.
Vi har idag 18-05-27 kontrollerat att vår internetanslutning fungerar normalt, men får samma felmeddelande.
Tacksam för ett förslag till åtgärd. M v h Wladimiroff
Foto på W. Wladimiroff

W. Wladimiroff

  • 84 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 26,832 poäng 20k badge 2x thumb
Vad hade du för version innan uppdateringen?

Det går INTE att gå direkt från version 2016.X med den gamla databasen direkt till version 2018.1....

Man måste först installera version 2017.0.

Sen kan det vara lite fler "fnuttor" på tråden.

Har du kört registerunderhåll innan uppdateringen?

//Davor P

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.