Databaskonvertering - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag skall uppgradera ett företag från version 2017.0 till 2017.12 får jag följande fel:
"Ett allvarligt fel har uppstått".
 Har använt Visma Assist men utan framgång. Alla företag utom övningsbolaget beter sig på samma sätt...
Foto på Hans

Hans

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 7 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på JesperTintin

JesperTintin

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Hej
Testa med att uppdatera från 2017.0 till 2018.71 istället. Detta är en mycket bättre version av SQL databas version och har större chans att göra konverteringen på ett bättre sätt.
2017.12 är en av de första versionen med SQL och inte alls så stabil som versionerna är idag. Många buggar har fixats sedan den släpptes.

//Tintin
Foto på Hans

Hans

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Gick vist lite fort förut har uppdaterat från 2018.7 till 2018.71 och det är där det blir fel tidigare uppdateringar har fungerat som de ska men nu är det bra övningsbolaget som vill vara med resterande företag får felmedelande om alvarligt fel. Har provat att installera från säkerhetskopian med samma resultat.
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

  • 2,310 poäng 2k badge 2x thumb
Hejsan! 

Felmeddelandet du får när du ska öppna dina företag hade vi behövt kika lite närmre på för att kunna göra databaskonverteringen. Du får gärna kontakta oss på 0470-706200 eller via chatten på www.vismaspcs.se.

Ha en fin dag!
Foto på Hans

Hans

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Hej
Ser ut på följande sätt

 
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,084 poäng 4k badge 2x thumb
Hej Hans,

Jag har mejlat dig då vi önskar komma i kontakt med dig. 

/Kristina 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.