Datorer och TV - Administration

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej!

Har fått en faktura för inköp av bl a en TV, 3 st datorer med tillbehör (tangentbord,mus väska..), datorprogram.

Hela fakturan är på 100 000 ink, moms.
Hur bokför jag detta?
Kan man lägga detta som förbrukningsinventarier (även datorprogram och datakommunikation) och ta kostnaden direkt för allt eller hur delar jag upp detta?
Tänker ev med avskrivningar och med momsen?

S G
Foto på S G

S G

  • 1,806 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Lena Ekonomi

Lena Ekonomi

  • 3,090 poäng 3k badge 2x thumb
Kan ju ändå vara bra att göra en lista på allt man kostnadsför direkt ang förbrukningsinventarier så man vet vad man har och inte....