Deklaration/årsredovisning

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad

Denna konversation har arkiverats och kan inte längre ses av communitymedlemmar. Communitymoderatorn angav följande anledning för att arkivera: Det finns många av denna fråga så jag arkiverar tråden för att göra sökningen bättre.

Hej, Hur redovisar/deklarerar man avgifter som betalades i år men som gäller föregående räkenskapsår.
Foto på Almodares

Almodares

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Annica

Annica

  • 5,862 poäng 5k badge 2x thumb
De kan tas upp som en upplupen kostnad, beroende på hur stort belopp det rör sig om. Momsen ska inte tas med. D inköpskontot K 2990 Upplupna kostnader.
Om det är obetydliga belopp, under 5000, kan man helt låta kostnaden hamna på det nya året.
Foto på Almodares

Almodares

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Mycket tacksam för svaret Annica.