Delbetalning av dator - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har köpt en dator till mitt företag som jag nu ska börja delbetala på 12 månader. Summan för datorn är 11888 kr. Första delbetalningen är på 1020 kr och där ingår uppläggningsavgift och admin. avgift. Hur bokför jag dessa avgifter? Har förstått att jag kan bokföra hela kostnaden för datorn direkt som leverantörsskuld, men kan jag baka in avgifterna där också?

Tacksam för svar.
Foto på Liljekliniken

Liljekliniken

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Ytterhogdal

Ytterhogdal

  • 1,754 poäng 1k badge 2x thumb
Kanske detta hjälper dig::https://www.google.se/url?sa=t&source...
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

Du kan registrera hela leverantörsfakturan på en gång och sedan göra delbetalningar per månad.

Kostnaden för datorn och administrationsavgiften bokför du på samma konto t ex 5410, Förbrukningsinventarier (då kostnaden är under ett halvt prisbasbelopp)
Uppläggningsavgiften kan du bokföra på t ex konto 6570, Bankavgift eller konto 6590, Övriga externa kostnader.

Ha en fin dag
/Susan
Foto på Liljekliniken

Liljekliniken

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb
Tack så mycket!

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.