Läsa in säkerhetskopia - Advisor Connect

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 12 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag återkopierar en säkerhetskopia i Visma Advisor Connect får jag svaret att det inte går att utföra kommandot i Visma Administration och att det inte finns någon säkerhetskopia att läsa in och det visade sig gälla de kunder som inte har Visma Administration. Jag fick klicka mig igenom och svara OK på alla dessa kunder för att  kopieringen skulle kunna slutföras. Jag var i kontakt med er support igår som rådde mig till att gå in i datakatalogen på varje kund och ta bort Adm-mappen som ligger i Bokf-mappen. Gjorde så men samma fel igen när jag återkopierade filen. Idag tog jag bort alla Bokf-mappar istället på kunderna det gäller innan jag säkerhetskopierade och återkopierade denna säkerhetskopia men samma felmeddelande igen. Ganska tröttsamt att behöva klicka sig igenom 25 kunder innan kopian går igenom.
Foto på Tina

Tina

  • 284 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 3
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Employee

  • 9,864 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej Kulred.

Är det 1.64 av Visma Advisor Connect som du har installerat? I den versionen ska detta problemet inte förekomma.

När du skriver att det inte tas kopior på SQL databasen, eller att det blir fle när du återkopierar. Hur visar sig detta felet? Det är när du går under Arkiv - Återställ - Redovisning som du får ett fel?

/Victor