Det går inte att återställa en säkerhetskopia från kund till vår byråversion med SQL (Admin)

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 veckor sedan
  • Besvarad
När vi försöker återställa en kunds säkerhetskopia från Visma Administration via Advisor Connect, så avbryts den felmeddelande att Conncet slutat fungera. Vi har Admin SQL och det har inte kunden. Är kundens Admin för gammal? Hittar ingen info om detta!
Foto på Rolf Dahlberg

Rolf Dahlberg

  • 1,400 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

  • 0
  • 1
Foto på Davor P

Davor P, Champion

  • 21,474 poäng 20k badge 2x thumb
Det finns en risk att kunden har för gammal version. Om den inte ens kör med SQL versionen kan det bli riktigt stora problem.

Om du (eller ännu bättre kunden) har version 2016 med den gamla databasen i en dator så importera säkerhetskopian in i denna version först.

Installera därefter 2017.0 som (jag har för mig) kör med SQL.

Gör en säkerhetskopia via 2017.0

Läs in denna säkerhetskopia till Advisor Connect.

Det KAN vara så att jag blandat ihop versionerna beträffande första versionen med SQL.....

Hoppas att detta kan hjälpa dig vidare på traven.

//Davor P
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 5,000 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Rolf Dahlberg.
Det skulle kunna vara så att sökvägen är fel i kopian. Den hittar i så fall inte databasen. Vi kommer kontakta dig för att vidare kontrollera ditt problem.
Foto på Rolf Dahlberg

Rolf Dahlberg

  • 1,400 poäng 1k badge 2x thumb
Problemet är att kunden har version 3.11, dvs en riktigt gammal version! Man vill ju hjälpa till. Jag har fått 5.21 men den klarar bara av versioner from 3.2. Jag har haft kontakt med Emmelie hos er via chatten.
Ja så är det. Man måste ha samma version av systemet om man skall samarbeta.