Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Alex__3
UTFORSKARE

Det går inte att korrigera konto 1510 ?

Hej,

jag skulle vilja korrigera en verifikation på en faktura som jag bokfört sista dagen i mitt räkneskapsår 30/nov eftersom jag kör kontantmetoden, som jag bokfört fel faktura/belopp på och när jag försöker korrigera den så går det inte att välja konto 1510 så att den korrigeras. hur gör jag, ska jag lägga till en rad manuellt och välja konto 1510 och lägga till beloppet på kredit sidan? se bild nedan:



Mvh
Alex  


1 SVAR 1
Johan Svensk
ANSTÄLLD

Hej Alex,

som du säger går det inte att skapa en korrigeringsverifikation (via åtgärder) och vända 1510 på en manuell verifikation. Är verifikationen preliminär, kan du däremot byta ut kontonumret, utan att skapa en korrigeringsverifikation. I så fall klickar du på Öppna istället för Åtgärder. Du kan läsa mer om i vilka lägen det går och inte här. 🙂

Är inte verifikationen längre preliminär kan du skapa en ny fristående verifikation, där du vänder den första verifikationen så som du vill.

Hade du skapat fakturan via faktura-delen hade du kunnat ångra fakturan, så skapas en kreditfaktura automatiskt och kvittar. Så att du sedan kan skapa en ny korrekt faktura till kunden.
Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

/Johan