Det gick inte att ansluta till databasservern - Administration

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Pågående
  • (Redigerad)
Hej,

Jag upplever det som en försämring i servicenivån att ni kommer inte att hantera fel via mail och hänvisar istället tiil er forum. Har man ett serviceavtal ska man inte behöva hålla på leta i forum, man vill ha direktkontakt med support personalen. Nu fick a jag veta att väntetiden i telefonkön är 135 minuter! Det känns som en kraftig försämring av servicenivån. Nu till vårt problem:

Jag har installerat Visma Administration 2000 version 2017.12 och får upp felmeddelandet "Det gick inte att ansluta till databasservern balrog\VISMA"


Jag fick inte heller upp något val att installera på nätverket som jag brukar göra för att köra klient-setup därifrån.


Kan ni hjälpa oss?
Foto på cajos001

cajos001

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 2
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,112 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Cajos001
Det du skulle kunna prova själv är att avinstallera SQL instansen. Den hittar du under kontrollpanelen - program  välj avinstallera ett program. Leta upp den SQL instansen som heter Microsoft SQL server 2014 (64-bit) och välj avinstallera. Gå sedan tillbaka till din installationsfil och högerklicka på den Välj - kör som administratör.  Ta en säkerhetskopia på alla dina bolag först. 
Skulle inte detta hjälpa dig så behöver vi Chatt eller telefonkontakt med dig. 
Om jag förstår dig rätt vad gäller din fundering om val av nätverk så kommer den frågan bara vid en nyinstallation och inte vid en uppdatering.