Det gick inte att skicka lönebesked med Mitt Lönebesked

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Just nu är det problem att skicka lönebesked via Mitt Lönebesked.
Vi jobbar på att lösa det så fort som möjligt och uppdaterar den här tråden när det är fixat.
Klicka på Följ uppe till höger för att få ett mejl när tråden uppdateras.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 91,226 poäng 50k badge 2x thumb

Publicerades för 2 månader sedan

  • 1
Foto på Hans

Hans

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Japp, då är det bara att vänta tills det är fixat då :)
Foto på Lisa

Lisa

  • 708 poäng 500 badge 2x thumb
Problemet att det står och snurrar på "mitt lönebesked" för användare tillhör ovan också? (redan skickade lönebesked)

Foto på Hans

Hans

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Japp, såg ditt svar nu... samma för mig
Foto på Hans

Hans

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Hoppas det snart löser sig iallafall.
(Redigerad)
Man får verkligen hoppas det. Lönebeskeden måste ut i tid, det är ju extremt viktigt. 
Foto på Hans

Hans

  • 152 poäng 100 badge 2x thumb
Kanske någon från Visma kan ge oss en kommentar på hur det går :)
Foto på Mats Roslund

Mats Roslund

  • 124 poäng 100 badge 2x thumb

Känns ju bra att de började ta betalt för denna tjänst :-)
Foto på Gabrielle

Gabrielle

  • 234 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med faktiskt.
Tycker att det skulle vara betydligt bättre goodwill från Visma om de tills allt strul är löst slutade att ta betalt för tjänsten. Skulle också önska att man la extra ansträngning på att koppla ihop sig mot Kivra istället för den här app-lösningen är inte helt optimal.
(Redigerad)
Foto på Lena

Lena

  • 274 poäng 250 badge 2x thumb
Ja, varför använder Visma sig inte av Kivra som många ändå redan har?
Foto på Marie Lindh

Marie Lindh

  • 108 poäng 100 badge 2x thumb
Håller med. Vi önskar också koppling till Kivra.
Foto på Inger Lind

Inger Lind

  • 454 poäng 250 badge 2x thumb
En del av mina lönebesked har skickats, men inte alla. Systemet säger att de inte är skickade men i alla fall 25% har mottagit besked  när jag frågat dem. Vet däremot att inte alla har skickats eftersom mitt egna besked inte kommit fram. Så troligen är det fler som inte fått det.

Foto på Ann Sundgren

Ann Sundgren

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Har Visma någon form av tidsuppfattning innan detta problem är löst?
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 5,970 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Vi har lokaliserat felet och jobbar nu på att fixa till det snarast möjligt. Jag kan inte svara på någon tidsram när felet är löst. 
Jag återkommer direkt när felet är löst. 

Vänligen 
Jesper
Foto på Hultan

Hultan

  • 192 poäng 100 badge 2x thumb
Detta får INTE hända VISMA !!!  Allt som har med lön att göra MÅSTE fungera. Jag har alldeles för mycket att göra för att hålla på och ha koll på när detta kommer igång !!!

Nää jag tänker inte betala för denna tjänst. Min tid är dyrare än dessa 3 kr per spec.
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 5,970 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 
Vi har under kvällen löst problemet angående att man inte kunde skicka sina lönebesked från Visma lön. 
Det går nu bra att skicka om era lönekörningar på nytt.

Vänligen 
Jesper
Foto på Hultan

Hultan

  • 192 poäng 100 badge 2x thumb
För 10 minuters sen gick det INTE
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 5,970 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Vill du testa skicka på nytt när du har tid? Återkom gärna hur det gick. 

// Jesper
Foto på Marie

Marie

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Konstigt och dåligt!!! Bara för att ni gör fel och ber oss att skicka lönebeskeden igen så får vi betala för dubbelt utskick. Jag har försökt kontakta Visma, men får inget svar från någon. Väldigt märkligt hanterat!!
Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 5,970 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Marie! 

Jag håller med dig att du inte ska behöva betala dubbelt om vi har debiterat dig felaktigt. Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig så vi kan hjälpa dig få ordning på fakturan, vilket nummer når vi dig på?

Vänligen 
Jesper
Foto på Rodi 1

Rodi 1

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Det funkar fortfarande inte 

Foto på Jesper Fogelström

Jesper Fogelström, Application Specialist Lön/Lön Anställd/Resa&utlägg

  • 5,950 poäng 5k badge 2x thumb
Hej! 

Vill du testa att skicka lönebeskeden på nytt? 
Återkom gärna till mig hur det gick.

// Jesper
Foto på Rodi 1

Rodi 1

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej  Startade om datorn och nu funkade det  
Foto på Marie

Marie

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Jag skickade iväg för någon minut sedan och för mig fungerar det.

Hej, jag skickade våra lönebesked nu på morgonen och då fungerade det fint. 

Foto på Terese

Terese

  • 122 poäng 100 badge 2x thumb
Har precis skickat några lönebesked och det fungerade utan problem :-)

Foto på Susanne

Susanne

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Hur vet man om de man skickade igår gick iväg? Hade man fått ett felmeddelande om de inte gått iväg? Skall jag skicka om dem igen för säkerhetsskull? Har ingen lust att betala dubbelt till alla som jag skickade igår?
Foto på CamillaW1985

CamillaW1985

  • 60 poäng
Hej,

Går inte att skicka nu när jag försökte, vet ni när det kommer igång igen?

Mvh Camilla
Foto på Marcus Lindholm

Marcus Lindholm

  • 60 poäng
Samma för mig så fortfarande problem
Det funkar för min kollega men inte för mig?!? Vad behöver jag göra för att få det att funka, jag har många bolag jag måste få iväg specarna till. 

Foto på Katjamarie

Katjamarie

  • 60 poäng
Samma här, kan fortfarande inte skicka
Foto på Carolina

Carolina

  • 60 poäng

Samma här, funkar inte för mig!
Foto på Marie

Marie

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
För mig har vissa lönebesked kommit fram men inte alla... ?? Fick inget felmeddelande så jag har ingen aning om vilka som redan fått. 

Tycker det är lite konstigt att Visma har radiotystnad helt och hållet!! Gör ni något åt detta? Det är bättre med något besked än inte alls!
Foto på MP71

MP71

  • 60 poäng
Samma sak för mig, vissa besked kommer fram men man vet inte vilka. 

Delar uppfattningen om Vismas tystnad. märkligt att de inte har kommenterat alls!
Foto på ante02

ante02

  • 262 poäng 250 badge 2x thumb
Fungerar inte för mig heller. Går inte heller att komma in på appen Min Lön.

Kan vi få någon kommentar från Visma så vi vet om de gör något för att lösa detta. 
Foto på Pia Granlund

Pia Granlund

  • 60 poäng
Tror att det funkade, men vet inte ännu förrän jag frågat alla om det kommit in i appen. 
Däremot nu när jag ska skriva ut/skapa fil för betalning och bokföring, får jag meddelandet: "Kan ej ändra lönekörningsposten" vad göra?