Det nya utseendet - eEkonomi

• 0
  • 13
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Det nya utseendet på e-ekonomiär så blekt så det blir svårt att se vilken som är bokförd osv .Man ser heller inte kolumnernea bra när det inte är färger. blir jobbigt att arbeta i det pgaatt det inte är någon skillnad på bikfört eller inte. måste dubbel kolla nu .
Foto på oreda

oreda

• 384 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 13
Foto på experience

experience

• 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Kära "Grannföretag" i detta molnbaserade program.
Jag håller med er, det är väldigt ljust. För ljust. Det var bättre förr. 

Jag har dock löst det själv. Testade idag med solglasögon och då försvinner den "för ljusa" effekten, jag blir inte bländad av allt vitt, kontrasterna ökar och systemet liknar mer den mörka föregående layouten som nästan alla saknar. 

Så mer solglasögon framför skärmarna när ni kör eEkonomi, så blir alla nöjda och glada.
Lovar, detta är allvar, testa så får ni se. Det är magiskt

Foto på oreda

oreda

• 384 poäng 250 badge 2x thumb
Ha ha ha ha Du gjorde min dag skrattar så jag kiknar , så jäkla bra !!!
Foto på MGB Consulting AB

MGB Consulting AB

• 680 poäng 500 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Efter uppdatering eEkonomi.

Efter uppdateringen är det så otydlig text väldigt ljusgrå. Har prövat att ändra ljusstyrka, men får det inte att bli bättre. Önskar att få en svartare text...
Foto på Chriskaffe

Chriskaffe

• 3,698 poäng 3k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Uppdateringen e-ekonomi.

Senaste uppdateringen av e-ekonomi sep 2016....Mycke väsen för lite ull....ser inga förbättringar bara blaskigare färger =

sämre kontrast! :)

MGB Consulting AB

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Det nya utseendet.

Håller med att utseendet är så vitt och blekt att det är problem att använda systemet! Mycket bättre i den tidigare versionen!
Foto på Jonny V

Jonny V

• 4,528 poäng 4k badge 2x thumb
Det verkar inte bara vara jag som är missnöjd med det då :)
Foto på Lars R

Lars R

• 9,740 poäng 5k badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Enorm försämring av layouten på bankhändelser.

Layouten man möts av då man ska bokföra bankhändelser är mer eller mindre en katastrof. Allt är blekt och svårläst. Reagerar särskilt på två brister:
1. Varje händelse tar mer plats, vilket gör att man bara ser några stycken på en skärmsida. Man saknar alltså fullständigt en översikt, får scrolla upp och ner i ett för att hitta bland posterna Hur kan man ens komma på idén att visa färre rader och så blekt och kontrastlöst att det är katastrofalt?
2. När man bokfört sin post visas verifikationsnumret i ett popup-fönster - tror jag (!) Verifikationsnumret är utskrivet i tunn stil med en blek blå färg som är näst intill omöjlig att läsa.

Har inte en enda person hos er testat den nya versionen och märkt att den helt enkel är ovärdig ett seriöst företag?

MGB Consulting AB

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Det nya utseendet - eEkonomi.

Behöver snart ert besked om utseendet på eEkonomi kommer att förbättras så att det bleka och vita, otydliga utseendet ändras.
Foto på ASS

ASS

• 298 poäng 250 badge 2x thumb
Kanon att hela skärmen nu används m.m.

Tyvärr har det blivit mindre plats för artikelnumren i artiklar och det går inte att ställa kolumnbredden. Så nu ser man inte hela sitt artikelnummer när man letar där.

Samma sak när man ska lägga in artiklarna på fakturan.

Mvh Andreas
Foto på Henrik Johansson

Henrik Johansson, UX Designer - Visma eEkonomi

• 1,122 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Andreas!

Vi tittar på detta och se om vi kan göra kolumnen för artikelnummer bredare så fler tecken blir synliga. Jag uppdaterar dig när vi har en ny version ute!

/Henrik
Foto på ASS

ASS

• 298 poäng 250 badge 2x thumb
Tack!
Foto på Henrik Johansson

Henrik Johansson, UX Designer - Visma eEkonomi

• 1,122 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

Vi fortsätter vårt arbete med att samla in synpunkter gällande utseendet i Visma eEkonomi så att vi kan göra löpande förbättringar i tjänsten. En del av kommentarerna i denna tråden har vi redan åtgärdat eller tittar närmare på - samtidigt vill vi få in fler användares åsikter på vad vi kan förbättra och även vad ni tycker är bra idag. 

Vi samlar nu in synpunkter på Visma eEkonomis utseende via flera olika kanaler och skulle gärna vilja låna ett par minuter av er tid att svara på den här undersökningen.

Trevlig helg! 

/Henrik & Emelie

(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.