Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Differens på momskontot

Gör årsavstämningen i eekonomi och har ett AB.

Jag har stämt av 2650 mot den moms som avser året men som inte har betalts under året. Jag har ett då en diff på momskontot som har hängt med från ett annat bokföringsprogram som importerats till Visma.

Nu vid årsavstämningen ligger dessa 32 kr som diff på 2650 och hur bokför jag nu summan?

//Petra


5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej PetraW,
Du skriver inte om det här hör till ett tidigare bokföringsår men hur eller hur så skulle jag boka om en sån här liten summa till 1910 - kassa.

Förmodligen kommer det bli 101 kommentarer på hur galet det här förslaget är men jag har en gång i tiden fått det från min tidigare revisor KPMG så jag tror att det är ganska rumsrent när det kommer till kritan.

Annars kan du ju prova alla andra 101 Dalmatiner förslag du får och se vilket som verkar bäst;)

Ha en underbar fortsättning p dom få timmar som återstår av helgen.


MVH

Kenneth

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kenneth,

du menar alltså boka 32.- 1910K 2650D? Går det inte att använda 1930 ist?

Tack detsamma!

//Petra

KenArd
CHAMPION

Noop då får du en diff på ditt bankkonto när du ska stämma av det mot kontoutdraget.
Bättre att du har en diff i kassan i stället...;)

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du stämt av skattekontot? Så det inte är någon ränta därifrån? Annars hade jag bokat bort dessa som Kenneth säger. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Håller med ovan, med den skillnaden att jag skulle välja 3740 istället. Annars får du ju bara en misstämmande kassa istället för ett misstämmande skattekonto.

//Tina