Utskick vänbrev e-post och vanlig post - Förening

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hejsan,

Vissa av våra medlemmar ska ha vår sommarbrev utskickat med e-post och andra vill ha vanliga brev.

Hur löser jag denna rutin mest effektivt i Visma Förening?

/Marie
Foto på Syster Marie

Syster Marie

• 524 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,576 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Direkt från ditt medlemsregister i Visma Förening kan du skapa mejl till alla de medlemmar som vill ha sitt sommarbrev via e-brev.

Under Register - Medlemmar kan du antingen markera medlemmarna i bockrutan till vänster eller kan du använda dig av markeringshjälpen som du hittar under Kommando - Markeringshjälp. När du har markerat de medlemmar du vill skicka till väljer du Kommando - Skapa e-post. Då skapas det mejl till dina medlemmar direkt från din Outlook.
Foto på Syster Marie

Syster Marie

Tack för svaret.

Men hur särskiljer jag lättast dessa två kategorier?

Om jag ska maila på detta sätt måste jag dra ut en lista manuellt och sedan markera dem och skicka mailet. Det verkar inte optimalt.

Hur selekterar jag ut dem som ska ha mail på smartaste sätt?

Och sedan måste jag kunna skriva ut etiketter för resten.
Jag har varit inne på etiketter och lyckas inte selektera bort dem med e-postadress angiven (eller två andra medlemskategorier jag redan skrivit ut). Hur ska villkorsfälten se ut för detta?
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,576 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

För att markera de medlemmar med e-postadress i medlemslistan kan du i markeringshjälpen använda dig av Fältet E-post och i Villkor skriva ?*.

För att sen skriva ut medlemsetiketter på de medlemmar där det inte finns någon e-postadress registrerad väljer du Utskrift - Medlemsetiketter, markera rutan Avancerat och bläddra dig ner till Fält E-post. I Villkor skriver du denna gång !?*.

? = ersätter ett tecken
* = ersätter ett valfritt antal tecken
! = Inte

Du hittar fler vanliga villkor på vår hemsida.

Hoppas att detta löser dina bekymmer.
Foto på Syster Marie

Syster Marie

Tack för hjälpen,

det var precis vad jag behövde veta. Nu är etiketterna utskrivna.

/Marie

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.