Problem med bank- och plusgiro vid övergång till att gå via Byråstöd i Administration

  • 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 7 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När man för över en fil från administration till byråstöd så försvinner bankgiro och plusgiro under företagsinställningar. Om man inte först lagt in dessa i byråstöd. Det är fler uppgifter som försvinner. Tycker att om det är tomt i byråstöd så borde byråstöd uppdateras från säkerhetskopian och inte tvärt om. Jag kunde inte läsa in mina återrapporteringsfiler från banken eftersom det inte fanns något bankgiro resp plusgirokontonummer längre under företagsinställningarna. Fick bara felmeddelandet "Filen innehåller inga betalningar för detta företag". Tog sin tid innan jag hittade felet och ingen hjälp fick jag av er, "är du säker att det är en återbetalningsfil", när jag hade skrivit att samma fil gick att läsa in i administration (på det gamla vanliga sättet) men inte när man gick via byråstöd.
Foto på Gun Roos

Gun Roos

  • 464 poäng 250 badge 2x thumb
  • frustrated

Publicerades för 7 år sedan

  • 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Gun,

Tack för dina synpunkter och beskrivning. I kopplingen mellan Visma Byråstöd och Visma Administration är den grundläggande tanken att Byråstöd ska äga kunduppgifterna dvs gemensamma uppgifter som förs över med automatik. I version 5.2 av Visma Administration utökade vi automatiken med fler uppgifter som Byråstöd styr över: Adress2, BankGiro, PlusGiro och VAT.

I samband med version 5.2, under förra året, kompletterades nyhetsbrevet med information kring ändringen, då vi tyvärr inte var helt tydliga. Om användare idag inte känner till den här kopplingen får vi se över dokumentationen och förtydliga ytterligare.
Foto på Gun Roos

Gun Roos

  • 464 poäng 250 badge 2x thumb
Rent praktiskt alltså om man som redovisningsbyrå har använt sig av Visma Administration och har alla företagsuppgifter där och sedan börjar använda Byråstöd så sitter man ju inte och matar in alla uppgifter förhand i byråstöd angående alla klienter (tidskrävande) utan de finns ju i administration. När man sedan läser in säkerhetskopian i byråstöd så försvinner uppgifterna. Tror att ni inte riktigt tänkt till här. Just när man importerar en säkerhetskopia borde man kunna få upp en fråga vill du ersätta uppgifterna i byråstöd med de som finns i administration, då kan man svara ja första gången man för in en säkerhetskopia (om man inte matat in alla uppgifter manuellt).
Speciellt bra är det ju om er support kan tala om vad felet är när man skriver till dem så att jag slipper lägga timmar på att leta varför det inte fungerar, när det nu var ett så "lätt" löst problem.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Gun,

Vi kommer ta kontakt med dig för att diskutera detta närmare.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.