Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Provision till säljare per order

Vi har flera säljare som åker runt och tar upp beställningar. De får provision på sin försäljning. Vi anger säljare som "distrikt". Tex Distrikt 1 betyder säljare nr 1. Men problemet är att olika säljare kan besöka samma kund. Vi har då lagt in rätt säljare/distrikt på ordern, men ordersumman hamnar då inte rätt när man tar ut en lista på Kunder - statistik - omsättning/distrikt. Då hamnar omsättningen på det distrikt som står i kundregistret - inte på det som som står på ordern.
Supporten säger  Nu har vi kollat alla vägar och det går inte att få detta rätt. På vårt forum tar vi idag emot våra önskemål för att du ska få återkoppling från vår utvecklingsavdelning så jag kan bara rekommendera att då går in där och under Dela en ide skriver du in detta. För det måste ju ändras.

Så det har jag gjort nu!
/Annica

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Annica!

Om du använder fältet Säljare i programmet som finns på fakturan och ordens kunduppgifter kan du sen ta ut utskrfterna Säljarstatistik och Säljarstatistik exkl. moms.

Du importerar rapporterna under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport. Mappen SpcsRapp är markerad och i listan som kommer upp när du klickar på OK finns de båda rapporterna.
När du har startat om ditt program hittar du dem under Utskrifter -Inlästa/Skapade.

Återkom om detta inte var vad du letade efter!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~