Buggar i Lön, Skatt o Bokslut

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hejsan!
Jag kan inte använda klick tangenten för att komma vidare på många ställen i programmet utan måste dubbelklicka på touchpaden eller mellanslagstangenten (!). Samma problem uppträder i nya versionerna av Skatt och Lön. Har kört visma i många år men har aldrig upplevt detta tidigare. Supporten meddelade att de inte kunde hjälpa till på något sätt och att de aldrig hade hört talas om något liknande. Det är oerhört irriterande och frustrerande inte minst med tanke på att jag har ett 40 -tal ÅR och deklarationer att göra framöver: Funderar faktiskt på att byta programleverantör helt. OBS! Problemet finns BARA i den nyaste versionen av dessa tre program och ingen annan stans så man kan nog utesluta att det beror på datorn.
Tacksam om någon har ett tips,
/Maria
Foto på Maria

Maria

• 70 poäng

Publicerades för 6 år sedan

• 1
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Det skulle jag gärna vilja undersöka närmare. Jag mailar dig om telefonnummer så kan vi titta på det via telefon sen.
Foto på Tobias Runesson

Hej!

Ger lite återkoppling i tråden om det är fler som stöter på problemet. Det var på ett par olika ställen som det var problem. Ett exempel är när man i Visma Lön skulle välja månad för arbetsgivardeklarationen. När man klickade ner listan för att välja månad så åkte den upp direkt igen, utan att man fick möjlighet att välja.

Vi hittade att problemet låg i kombinationen av de senaste drivrutinerna till Dell Multi-touch touchpad, som finns på Dells datorer, och vissa av våra program. Det finns med andra ord vissa kompatibilitetsproblem mellan en del av våra program och version 8 av dessa drivrutiner. Det är något vi kommer se över.

Om man istället laddar ner version 7 av drivrutinerna från Dells hemsida och installerar de så fungerar musklicken korrekt. Det är detta man får göra för att få det att fungera felfritt i nuläget.
Foto på Tobias Runesson

Officiellt svar
Hej igen!

Från version 2014.1 av Visma Lön så är detta åtgärdat. Problemet är även fixat i Bokslut och Skatt.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.