Dynamisk startsida - eEkonomi

• 8
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)

Jag vill ha en dynamiskt framsida så jag själv väljer vad jag vill se där, för exempel så kan man ju inte se hur mycket pengar där är kvar i Företagskontot efter man har betalat momsen o skatten ?!? att Likviditetsprognos visar bokförd saldo är egentligen helt ointressant att se HELA tiden utan det som jag tycker är viktigt är ju hur mycket pengar SKA där vara kvar på företagskontot och vad har jag att röra mig med - ändra det är ni snäll, väldigt störigt.

/Michael Håkansson

Foto på Michael Håkansson

Michael Håkansson

• 174 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 8
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Det är en mycket bra synpunkt. Vi har länge tänkt att vi vill göra startsidan mer flexibel och låta dig som användare kunna styra mer vilka grafer som ska visas och hur de ska hämta sina värden. Tyvärr har annat hittills fått högre prioritet. Risken finns att det även blir så den närmsta framtiden.
Foto på nlb

nlb

• 824 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med Michael till fullo. Väntar med spänning på ändringen
Foto på Michael Håkansson

Michael Håkansson

• 174 poäng 100 badge 2x thumb

Men varför gjorde man inte en sådan självklar sak redan från början ?!? klart man själv ska kunna lägga upp på själva startsidan vad och vilka "Widgets" man vill ha aktivt hela tiden, (lite som Wordpress typ) så nu ska man vänta och irritera sig att man inte kan göra några ändringar alls ://

Att se hur mycket pengar som är kvar i företaget (efter man betalat moms...) måste väll vara av mer intresse än vad som är bokfört totalt ???

Denna upd bör ni genast flytta till högsta pro, har absolut ingen lusts att vänta en längre tid på en sak som redan skulle varit med från början ....

och sen så när jag har bockat ur at INTE visa OCR på fakturautskrift, så är den med ändå ?!?

Plus så vill jag när man skriver ut Fakturan att man även får valmöjligheten att får en Faktura Kopia (om det inte redan finns som jag inte har hittat)                   

(Redigerad)
Foto på Pernilla Eckervad

Pernilla Eckervad, Fd Anställd

• 2,760 poäng 2k badge 2x thumb
Vad gäller OCR -nr, hade vi ett par dagar ett fel i programmet som gjorde att OCR-nr skrevs ut på alla fakturor, oavsett inställning. Detta är nu rättat.

Vad gäller fakturakopia finns ingen speciell inställning eller funktionalitet för det. Man kan skriva ut samma faktura flera gånger, men mer avancerad funktionalitet än så finns inte i dagsläget.
Foto på Andreas L

Andreas L

• 2,950 poäng 2k badge 2x thumb

Det jag skulle vilja kunna ändra på startsidan är dels vilken period/bokföringsår som visas, dels kunna få en jämförelse med föregående period/år. Jag skulle även vilja rulla framåt och bakåt i tiden så att man ser mer än ± 8 veckor.

När man klickar sig vidare i Intäkter, kostnader och resultat så är kontosaldo-kolumnen alldeles för smal för att få plats med större belopp.

(Redigerad)
Foto på Arvid

Arvid

• 276 poäng 250 badge 2x thumb
Instämmer. Jag vill gärna se en längre likviditetsprognos. Generellt vore det bra med flexiblare rapportering - åtminstonde så att man kan scrolla längre fram i tiden om man vill ha längre planeringsperspektiv på någon av graferna på startsidan i Eekonomi.
Foto på Anders Lindberg

Anders Lindberg

• 102 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Poster på startsida - eEkonomi.

Hej,

Gammal tråd men har tänkte på samma som originalförfattaren här har skrivit. Jag som har enskild firma vid sidan om min huvudsakliga sysselsättning är inte inne och har daglig koll på ekonomin. Det har varit toppen om man kunde få ytterligare två poster jämte intänkt/kostnader/resultat på start/översiktssidan. Det jag saknar är en post som då skulle vara aktuell momsskuld samt årets betalda F-skatt. Dessa fem poster tillsammans med saldot på företags/kassakonto ger en väldigt bra överblick på hur mycket pengar som är mina respektive statens.

Mvh
Anders

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Moms i kolumn på översikten -Enskild Firma.
Foto på Vbbygg

Vbbygg

• 156 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Vinstmarginalen i realtid på förstasidan, Tack!.

Förstasidan med Intäkter, kostnader & resultat är bra men jag gillar att hålla reda på Vinstmaginalen i procent. Det är jätteenkelt att räkna fram den så det borde vara enkelt för er att komplettera med den också i grafen.
Helst skulle den kunna visas på en tidsaxel från första veckan/månaden på bokföringsåret så man kan följa även historiskt hur vinstmarginalen förändrats.
Detta är lika givande för en företagare som omsätter 10 tusen som 10 miljoner.
Är min önskan ovan lite diffus är ni varmt välkommen att kontakta mig så ska jag förtydliga mig lite.

Tack på förhand.

Kristofer
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Hej på er! 

Vi har en undersökning ute om startsidan i eEkonomi och där jag jättegärna vill ha er fina input på vad vi kan förbättra! 
Kika in i tråden Undersökning gällande startsidan i eEkonomi. (undersökningen är avslutad)
(Redigerad)
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

• 48,308 poäng 20k badge 2x thumb

Jag skulle gärna se en rad om värdet på lagret på Startsidan

En kryssruta gör att valda kontons saldon syns under bankkontots uppgift (förslagsvis)