Se om faktura är skickad via e-post - Visma eEkonomi

  • 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej! Önskar bekräftelse då jag skickat kundfaktura med e-post. Kan jag skicka dold kopia till mig själv som jag kan programmera in i förväg? Jag inser att jag inte kan se om mottagaren fått fakturan. Dock vill jag kunna se så att jag inte skickar en faktura ex av misstag 2 ggr.
Vänliga hälsningar
Ingrid
Foto på Ingrid

Ingrid

  • 150 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

  • 2
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,360 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Jag tänkte uppdatera er med en ny funktion vi nu har släppt i Visma eEkonomi. 

Det gäller om du skickar fakturor via e-post till dina kunder, så får du nu ett meddelande i programmet om det är så att e-postmeddelandet inte kunde levereras till din kund. 
Om du t ex stavat fel i e-postadressen, eller om kunden på något annat sätt inte kan ta emot fakturorna via denna e-postadress, och fakturan på så sätt då inte kan levereras ut till kund så dyker det numer upp ett rött kryss på fakturan i listläget under Försäljning - Kundfakturor. Klickar du här ifrån på det röda krysset så slussas du vidare in till fakturan och kan längst ned på sidan läsa ett meddelande om varför inte e-postmeddelandet har levererats ut till kund. 

Jag hoppas att detta kan ge er bättre kontroll på att faktiskt se om fakturan inte levererats ut till kund, och i så fall varför. 

Ha en fortsatt bra dag!

/Nellie