E-fakturor kommer inte fram till mottagaren - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har fått fröfrågan att att e-fakturera till en av mina kunder vilket jag gjort nu. Jag kontrollerade kunden via kundprofilen och fick ett "OK" (se fifogad bild) och skickade därefter fakturan.

Tyvärr kommer fakturan aldrig fram. Enligt Visma support har fakturan gått iväg som det ska och enligt supporten på Fornox har fakturan aldrig kommit fram. #moment22



Jag har krediterat den gamla fakturan och gjort en ny AutoInvoice-kontroll mot kunden. Tyvärr gick det inte bättre andra gången heller.

Detta behöver lösas då det innebär stora fördröjningar i fakturering och är ett frustrerande arbete.

Foto på Lentzit

Lentzit

  • 3,406 poäng 3k badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 9,936 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lentzit,

I ditt system och hos vår scanningscentral för elektroniska fakturor ser allt okej ut på ditt organisationsnummer.

Problemet verkar ha uppstått när din kund/mottagaren bytte leverantör av program. 
Jag mejlar dig lite mer utförligt exakt vad det beror på men kort och gott så kan/ska inte du göra något annorlunda utan du får vänta tills din kund har rätt inställningar för elektroniska fakturor.

Ha en fin dag
/Cecilia
Foto på Lentzit

Lentzit

  • 3,406 poäng 3k badge 2x thumb
Tack Cecilia, då har jag meddelat kunden om att uppdatera sina inställningar som de självklart inte hade en aning om att de var felaktiga.