E-handels tracking och pixel tracking för Google och Facebook

• 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Fungerar dessa funktioner eller är det något som inte fungerar om man använder er e-handels lösning. Som det är nu får jag in statistik och jag har lagt in olika konverteringar i analytics. Men just det som kallas e-handels tillägget även kallat e-comerce fungerar inte, där står fortfarande 0kr trots mägnder med konverteringar till kassan.

Om inte vore det smart att så fort som möjligt göra det möjligt att lägga in dessa taggar på liknande sätt som man lägger in adwords taggen och analytic taggen. Det finns även en typ av bildannonser som hämtar uppgifter från webshoppen och genererar automatiskt små sponsrade bilder längst upp i flödet på google. Testa googla Tormek så förstår ni var jag menar, för att kunna annonsera på det viset i google behövs det med att man lägger in andra taggar. 

Ser fram emot ett hoppingivande svar!
Foto på SweDendro AB

SweDendro AB

• 252 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 2
Foto på Björn Carlsson

Björn Carlsson, Fd Utvecklare

• 290 poäng 250 badge 2x thumb
Hej SweDendro,Tack för ditt inlägg. Mycket informativt och konstruktivt.När det gäller Google e-commerce tracking så ligger denna redan planerad under hösten. Kan inte säga mer exakt än så för närvarande tyvärr.Vad gäler pixel tracking så finns det några olika lösningar på det såvida jag vet. Vilka taggar är det du skulle behöva kunna lägga in för att få det att fungera?Ha en fin dag
Foto på Dan Carlsson

Dan Carlsson

• 378 poäng 250 badge 2x thumb
Hej
Kanon att ni tänkt på e-commerce tracking, väldigt bra om man tex sponsrar inlägg på sociala medier och vill kunna mäta i kronor hur mycket dessa annonser ger. 

Har aldrig jobbat med pixel tracking men fick förklarat för mig att jag behöver få ut en kodsträng så att google kan hämta information på i webshoppen att använda vid annonsering typ som i mitt exempel jag nämnde. Testade du att googla Tormek och kolla längst upp. För att kunna få sådana annonser behövs pixel tracking enligt google representant.
Foto på Dan Carlsson

Dan Carlsson

• 378 poäng 250 badge 2x thumb
Även facebook stödjer Pixel tracking för att spårning av annonser i analytics.