E-post anställningsregistret Visma lön 600 ver 2017

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Både ett problem och en idé.

Har en anställd som behöver få sin lönespec. skickad till två olika mailadresser.
Förra året (2016) gick det att ha två mailadresser i rutan "E-post privat" med semikolon emellan och det gick iväg två mail med automatik.
2017 blev det stopp med fel meddelande "E-post adress är felaktig"
Nu måste jag varje gång komma ihåg att "manuellt" skicka till den andra adressen - lätt att missa när det är stressigt. 
Mvh
Kerstin
Foto på Kerstin

Kerstin

• 278 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Elin Håkansson

Elin Håkansson, Fd Moderator

• 6,302 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Kerstin!

Vi har gjort en förändring i programmet vilket innebär att vi gör en hårdare kontroll av att e-postadressen är giltig. Att ni tidigare har kunnat skicka till flera e-postadresser är inget vi haft för avsikt att stödja.

Eftersom e-postadress arbete är kopplat till Min Sida-inloggningen behöver vi ha den kopplad till endast en e-postadress.

/Elin
Foto på Feffe

Feffe

• 206 poäng 100 badge 2x thumb
Jag kan ej längre hitta vart jag ställer in så att lönespecarna skickas ut per mail. 
Foto på Annika

Annika

• 5,370 poäng 5k badge 2x thumb

Hej Feffe.

Jag hittar inte heller det. Det verkar som om Visma tagit bort möjligheten att välja/välja bort utskick via epost på individnivå nu.

Om du har privat epostadress ifylld på den anställde så finns ett val i utskriftsdialogen på lönekörningen. "ändra utskriftsalternativ". Där kan du klicka i eller ur "skicka lönebesked via epost".

Problemet nu verkar snarare vara om det är något enskilt lönebesked som INTE ska skickas med epost.

Någon som vet hur det går till?

undrar Annika

Foto på Annika

Annika

• 5,370 poäng 5k badge 2x thumb

Ha! Nu hittade jag det, av en slump när jag tittade efter något annat:

I lönefliken i anställningsregistret, till höger finns "skicka lönebesked med:" och en listpil där olika val finns.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.