E-postmeddelande till anställda med kontrolluppgifter via e-post - Lön 600

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag skickar lönespecifikationer via e-post finns det en ruta att fylla i ett litet meddelande som kommer med i varje mail men var skriver jag in det för kontrolluppgifterna?

Foto på Annika

Annika

• 5,370 poäng 5k badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 3
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Annika
Det går tyvärr inte. Jag tänkte precis skriva om detta också.

MVH

Kenneth
Foto på Annika

Annika

Hej Kenneth

Tack för ditt svar. Jag var rädd för att det var just så. Det är ju värdelöst! På ett bolag har jag över 60 KU att skicka. Då måste jag alltså klistra in mitt meddelande manuellt på varje email jag skickar. Puh!

Vet du om man kan ändra denna fråga till en idé istället? Fast egentligen är det ju ett problem....eller både och.

/Annika

Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej,

Problem eller idé ja, de kan väl vara ganska besläktade. Har man ett gäng anställda som ni har så förstår jag att det känns som ett problem.

En bra tanke att ha ett liknande fält som vid lönespecarna. Vi tar med oss den tanken till hösten när nästa "kontrolluppgiftsversion" ska göras..
Foto på Annika

Annika

Tack, ser redan fram emot nästa kontrolluppgiftutskick :-)

Med vänlig hälsning

Annika

Foto på Annika

Annika

Hej igen

Skulle inte sagt tack innan vi hoppat över årsskiftet. Jag letar förgäves efter den lilla rutan där jag kan skriva in meddelande till alla anställda vid epostutskick av kontrolluppgifter....  och i år är det ännu fler anställda att skicka till.

/Annika

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Ursäkta att svar har dröjt. Vi får in många bra idéer och önskemål via forumet och vi skulle gärna genomföra samtliga, men tyvärr är det inte möjligt. Detta är en av punkterna vi tyvärr inte hunnit genomföra under 2015. När vi prioriterar vad vi ska genomföra så tittar vi till stor del på hur många som har delat eller framfört samma önskemål, både via forumet och i andra kontakter med våra kunder. I detta fallet är det enbart två personer som visat intresse för denna punkten, detta har en del i att vi valt att prioritera andra åtgärdspunkter.

Därför uppmanar jag andra som delar samma önskemål att gå in och plussa på i den här tråden.
Foto på Annika

Annika

Hej alla

Nu närmar sig ett nytt årsskifte och ett evigt klipp-och-klistrande i eposten väntar, med ett 80-tal KU som ska skickas.

Är det verkligen ingen annan som tycker att det är ett problem att man måste skriva in meddelandet i eposten på varje Kontrolluppgift man skickar?

Kom igen och plussa på nu!

Nu letar jag efter en frustrerad-knapp att klicka på men hittar ingen..

/Annika

Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,
Känns märkligt att samma e-postfunktion plötsligt är vingklippt på ett ställe
men inte ett annat..

Tänk om Microsoft gråade ut ämnesraden så fort man skickade e-post till alla som har .nu eller .com i sin adress..

MVH

Kenneth
Foto på Annika

Annika

Hej

Ännu ett år med klipp-och-klistra modellen. Är det verkligen så få som skickar kontrolluppgift via epost och ingen som ser detta som ett problem?

MVH Annika

Foto på Joakim Loden

Joakim Loden, Fd Testledare - Visma Lön

• 6,802 poäng 5k badge 2x thumb
Hej.

Vi kommer inte göra några förändringar i den epostfunktionen som finns för kontrolluppgifter i dagsläget. Dels finns det planer från Skatteverkets sida att göra om kontrolluppgifter till Arbetsgivardeklaration på individnivå eller så kallade månatliga kontrolluppgifter. Dels pekar mycket på att de nya bestämmelserna som kommer i EU:s dataskyddsreform rekommenderar att man inte skickar denna typ av uppgifter via e-post.

Vi kommer därför avvakta utkomsten av dessa händelser och titta på alternativa lösningar för att skicka dessa uppgifter framöver.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.