Deltotal på kundfaktura - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej! Vart hittar jag funktionen att skapa deltotal på kundfaktura i eEkonomi - eller finns inte den funktionen? Hälsningar Kamilla
Foto på kamilla

kamilla

• 140 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Sanna Lindkvist

Sanna Lindkvist, Produktområdeschef ERP Webb - Utveckling

• 1,392 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

Tack för ditt önskemål jag antar att du menar att du vill göra en delsumma av ett visst antal artiklar på din faktura?
Är de något speciellt tillfälle du önskar göra de eller gör du de på alla fakturor?

Idag finns de ingen möjlighet att göra de i eEkonomi och vi har inga planer på att införa de inom snart framtid.
Den möjligheten som finns i eEkonomi idag är är att skapa en textrad mellan artikellinjerna.

Hör gärna av dig med svar på mina funderingar, ha en bra dag!
Foto på Nitea

Nitea

• 142 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,

Saknar denna funktion som finns i Administration 2000.
Mycket användbar och borde vara standard i ett affärssystem.
Foto på Ulla Stenberg

Ulla Stenberg

• 922 poäng 500 badge 2x thumb
Jag vill också kunna välja att delsummera rader i en faktura. Det underlättar för kunden när kostnaderna bokförs.
Foto på kamilla

kamilla

• 140 poäng 100 badge 2x thumb
Puffar lite och undrar om det är nån sån funktion på gång :). Anledningen till att jag saknar den är att vi får fler och fler företag som hämtar material / reservdelar hos oss, en del ska i sin tur fakturera olika kunder, en del har oilka fastigheter / lägenheter som kostnaderna ska gå på. Hälsningar Kamilla
Foto på Ollebolle22

Ollebolle22

• 90 poäng 75 badge 2x thumb
Saknar deltotal jag med från visma administration 2000. Kanon att ha när man skriver offerter med olika alternativ tillexempel