Saknar frågan om utskriften är okej - Administration

• 26
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag saknar rutan "Är utskriften korrekt", ibland kommer man på att man vill göra en ändring. Håller också med ovanstående om att det är en försämring vad gäller utskrift.

Notera: Det här ämnet skapades från reply i ämnet Hur får jag ut en fakturakopia i version 2014.0 av Administration?
Foto på Ingrid L

Ingrid L

• 332 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 26
Foto på andbur

andbur

• 62 poäng
Vänligen! Återför godkännandefunktionen av fakturautskrifterna. Blir något fel är det otroligt besvärande att manuellt klicka bort bocken sedan ändra och begära utskrift igen.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej allihopa,

I utvecklingsteamet håller vi nu på att skissa på konkreta förbättringar i utskriftsrutinen i programmet till nästa version. Vi har fått mycket input här i tråden men efterlyser nu er som vill diskutera närmare på telefon. Skicka i så fall era kontaktuppgifter till mig på helene.straath@visma.se så hör vi av oss.

Tack på förhand.
Foto på Jeanette

Jeanette

• 850 poäng 500 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Utskriftsval.

Hej

Tycker ni krånglat till det här med utskrifter något otroligt i och med sista uppdateringen! Det är irriterat på alla håll här angående hur många kopior man får ut. Alla här vill gärna skriva ut ett ex av beställningen för egen pärm, ett ex går till inlastningen och när man ser att dessa är OK så mailar man iväg ett ex till leverantören och då får man ut en kopia igen som man inte vill ha.

När vi skriver ut fakturorna så har man tidigare fått upp frågan om utskrifterna är OK, detta är borttaget nu, skulle något ha hänt eller något annat är fel så får man gå in på alla fakturor och bocka ur rutan för utskrivet. ( sitter som kassör i en förening där vi skriver ut över 1000 avtalsfakturor vid säsongens början, rätt många bockar att ändra vid fel...)

Jag har gjort så att jag svarat nej på om de är Ok efter utskriften när jag kollat igenom dem och sen tryckt på skapa mail och fått upp dem en efter en där. Nu får jag stå i listläget och maila en efter en. Klart mer tidskrävande.

Jag vill kontrollera dem i pappersform innan jag mailar dem, detta tycker jag vore ett bra val att få både i Administration och i Lön.

/Jeanette

Foto på Helene Struthers

Hej Jeanatte, tack för återkopplingen. Vi arbetar på att förändra utskriftsdialogen och valmöjligheterna där till nästa version. Om du vill diskutera våra skisser med oss på telefon får du gärna höra av dig till mig, enligt anvisningen i min kommentar ovan. 
Foto på U

U

• 328 poäng 250 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled
Automatisk markering utskriven kundfaktura..

Markering utskriven faktura. I Visma Admin 1000, version 2014.02 så markerar numera programmet självt att kundfakturan är utskriven efter en utskrift. I förra versionen kom det upp en fråga om utskriften var ok? Jag saknar den funktionen och skulle vilja få tillbaka den. 
Foto på Licab

Licab

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
This reply was created from a merged topic originally titled Utskrift kundfaktura utan att godkänna.

Kunde i tidigare version välja att skriva ut kundfakturor i ett intervall där fråga kom om fakturorna skulle godkännas eller inte. Använde dessa utskrifter som fakturaförslag till projektansvariga innan slutlig faktura skrevs ut. Nu godkänns fakturorna direkt och jag saknar den funktionen! Finns den tillgänglig? 
Foto på Helene Struthers

Hej, tack för återkopplingen. Vi arbetar på att förenkla och förbättra hanteringen av utskrifter utifrån de synpunkter vi fått i nya versionen. Jag återkommer med information när jag vet mer om tidplanen för nästa version. 
Foto på Helene Struthers

Officiellt svar
Hej på er, 

På Min sida finns nu version 2014.1 tillgänglig för nedladdning. I denna har vi förändrat ett antal detaljer kring utskriftshanteringen efter era synpunkter. Bland annat har frågan "Blev utskriften Ok?" kommit tillbaka vid utskrift av flera dokument till skrivare. Skillnaden från tidigare är att frågan endast gäller de dokument som har utskriftsvalet Skrivare och inte de som skickas iväg med e-post, elektroniskt via autoinvoice osv. 

Till det har vi även förenklat hanteringen av Provutskrift (utskrift som inte sätter markering i Utskriven") eftersom många beskrivit ett behov av att granska dokumenten på papper eller i en PDF-fil. 

På Kundfakturor har det dessutom tillkommit en helt ny utskrift "Utskrivna fakturor" som gör det enkelt att skriva ut eller spara undan ett intervall av gamla fakturor (som redan är utskrivna). 

Läs mer om alla nyheter i versionsnyheterna: 
http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/default.htm#versionsnyheter.htm%3FTo...

Tack alla för er feedback! :)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.