eekonomi fungerar inte på kvällarna

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Varje kväll vid 22-23-tiden då jag ofta sköter min administration fungerar inte programmet som det ska. Det går jättesegt och det kommer felmeddelanden. Det känns som om det sker en säkerhetskopiering eller systemuppdatering hos Visma vid den här tiden på dygnet och att det påverkar prestandan negativt. Strax före midnatt släpper det och börjar fungera igen. Jag tycker att det är oacceptabelt. Jag betalar för att programmet ska fungara 24 timmar om dygnet.

Felmeddelande:
"Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."
Foto på JL

JL

  • 354 poäng 250 badge 2x thumb
  • Lurad igen

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 3
Foto på Linnéa Sterner

Linnéa Sterner, Moderator

  • 1,036 poäng 1k badge 2x thumb
Hej JL! 

Jag förstår frustrationen och självklart vill vi inte att du ska uppleva det såhär.
Det du kan göra vid de tillfällen det händer är att rensa din webbhistorik eller testa i en annan webbläsare så kommer du runt problemet.

Önskar dig en fin helg!

/ Linnéa
Foto på JL

JL

  • 354 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Linnéa,

Provat att byta både webbläsare och rensa webbhistorik. Det fungerar inte. Samma sak varje kväll. Börjar vid 22-tiden och släpper vid midnatt. Någonting belastar era servrar vid denna tid, och det får programmet att gå segt och gör att det inte fungerar ordentligt. Stora ordrar går varken att spara eller skriva ut.
Er support har nu tagit ärendet vidare. Jag hoppas att ni löser detta snart och kompenserar mig för att programmet inte går att använda.
Foto på Martin Öberg

Martin Öberg, Visma Security

  • 784 poäng 500 badge 2x thumb
Vi har gjort vissa ändringar i tjänsten för att komma till bukt med detta. Återkoppla gärna här om du märker någon förbättring i prestandan mellan kl 22-24.
Foto på JL

JL

  • 354 poäng 250 badge 2x thumb
Tack, vad bra. Hur gör vi med kompensationen för att programmet inte fungerat som det ska under flera dagar?
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,954 poäng 10k badge 2x thumb
Hej JL! 

Jag kommer ta vidare kontakt med dig via mejl. 

Ha en fortsatt bra dag!
/Nellie 
Foto på EP

EP

  • 84 poäng 75 badge 2x thumb
Samma problem här, fungerar exceptionellt dåligt. Är nog nästan vart tredje gång det krånglar, lagom kul när man väl satt sig ner för att göra skitgörat.

Gäller inte bara kvällar, utan kan vara olika tider på dygnet. Som nu 10:36 en fredag, kommer inte in alls på Visma Eekonomi på tre webbläsare (med rensad historik).
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,114 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Tyvärr har vi problem med inloggningen just nu. Mer information finns på sidan https://status.visma.com/
Du kan också följa tråden https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/problem-att-na-online-tjanster och få mejl när det är löst.

/Anna