Kontoanalys ej möjlig. Står att "angivet räkenskapsår finns ej" - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 veckor sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Är inne på flera kunder i eEkonomi där jag inte kan göra kontoanalys. Det står att angivet räkenskapsår finns inte.... Oväntat fel uppstår... starta om annars kontakta support osv, det vanliga. Räkenskapsår finns bevisligen, så här har ni en bugg.
Foto på Joakim

Joakim

  • 470 poäng 250 badge 2x thumb
  • Aningen frustrerad

Publicerades för 1 månad sedan

  • 1
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

  • 9,950 poäng 5k badge 2x thumb
Hjälper inte dig förvisso men det verkar inte vara generalknas i alla fall, jag kan göra kontoanalys i mitt system (är dock ej byrå utan "slutkund").
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 4,732 poäng 4k badge 2x thumb
Hej!

Vi har märkt att vissa kunder har problem att nå kontoanalysen då man får meddelande ”Det angivna räkenskapsåret finns inte”. Vår utvecklingsavdelning kikar på detta och vi uppdaterar så fort som vi har någon mer information gällande detta. 

En work-around så länge är att gå in under Inställningar - Räkenskapsår och IB, välj Redigera på året och sedan direkt spara. Du kan behöva göra denna work-around för varje gång du loggar in i programmet. 

/Jenny
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 4,732 poäng 4k badge 2x thumb
Hej!

Detta problemet är nu löst och ni ska inte längre mötas av detta meddelande. 

Ha en fin kväll!
/Jenny

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.