eEkonomi står och snurrar vid skapande av leverantörsfaktura och verifikation

  • 4
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Nu fungerar det inte att lägga in nya leverantörsfakturor, blir bara en snurrande cirkel. Testat flera gånger under dagen idag 20180429. Supporten skyller det på överbelastning pga av många som skall deklarera, detta är totalt oacceptabelt. Om Visma säljer och tar hutlöst betalt (med tanke på alla buggar och problem samt total ovilja till förbättring) så måste Visma också lägga pengar på att få systemet att fungera för ALLA som skall använda systemet.
Foto på SOTP

SOTP

  • 540 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 4
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Går inte att skapa manuella verifikationer heller... suck!!!
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej SOTP.

Det låter inte bra att det bara står och snurrar. Fungerar det för dig nu? Vilken webbläsare arbetar du i? Jag kan inte återskapa ditt problem eller se att vi har något larm eller generellt fel i programmet just nu.

Blir det någon skillnad om du gör en rensning av cache?

Hoppas det kommer igång för dig.

/Victor
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Victor

Varför har du ändrat rubriken samt ändrat det från ett problem, vilket det verkligen är, till en fråga??

Se till att lösa problemen om ni nu skäms så över att ni har problem!!!!
(Redigerad)
Foto på Jonny V

Jonny V

  • 4,528 poäng 4k badge 2x thumb
Så här har det varit till och från sedan i tisdags...
Jag orkar inte ens kontakta visma då man får samma geniala svar jämt... rensa cache....


2017 blev sista räkneskaps året med skiten.... nu är det bara småfix kvar för att flytta ifrån skräpet.

Fy fan va va Visma är uselt och dyrt..... 
Men jag tror detta är en strategisk teknik av visma att trötta ut användarna så det inte ens orkar klaga längre utan är glada när det väl fungerar.

Mitt tips är fortnox som vet hur man arbetar med lastbalansering och kundservice !
(Redigerad)
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Victor

Nääää, det funkar inte nu heller.

Har provat på 3olika enheter underdagen.
Med InternetExplorer, Firefox, Crome och Safari. Inga av dom funkar.

Det där med att råda folk att tömma caschen tyder ju bara att ni har fel i eran kod som bör lösas snarast. Att eran webbsida är felkodad så att den inte kan använda cashen rätt beror INTE på webbrowsern utan på att ni kodat fel.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,554 poäng 20k badge 2x thumb
Hej SOTP

Precis som du skriver så har vi upptäckt problem med att arbeta i tjänsten främst via Internet Explorer, men även Mozilla. Jag ser att du skrivit att du även har testat att arbeta i Chrome, får du precis samma upplevelse i alla webbläsare du provat? Får du problem med att programmet snurrar när du försöker bokföra något t ex manuell verifikation, eller skapa ny leverantörsfaktura som du skrivit ovan? Det är de problemen vi har fått rapporterat och då har det fungerat bättre att för tillfället byta till Chrome. 

/Nellie 
(Redigerad)
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Hej

Det går inte att skapa manuella verifikationer, när man tryckt på knappen så står det bara och snurrar.
Går heller inte att registrera leverantörsfakturor.

Detta från samtliga webbrowsers.
Foto på Jenny Sjöström Sannéus

Jenny Sjöström Sannéus, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 7,686 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

En kollega kommer ta kontakt med dig via telefon så får ni fortsätta felsöka vad som är problem för just dig. :)
/Jenny
Foto på Dalgatan 118

Dalgatan 118

  • 60 poäng

Jag har också samma problem idag. Kan inte lägga in leverantörsfakturor eller manuella verifikationer.

Har försökt under hela dagen. Har tömt minnet/cache och startat om datorn flera gånger....



Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

  • 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Jag har försökt att återskapa ert problem, men lyclas inte. Jag tar och eskalarerar detta till utvecklingsteamet för eEkonomi så får de titta på vad som kan tänkas vara fel.

/Victor
(Redigerad)
Foto på Tofta

Tofta

  • 60 poäng

Jag har också problem med att inte kunna skapa ny verifikation. Chatten kommer jag inte in på och via telefon är det inte bättre.


Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,718 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Tofta! 
Vilken webbläsare användare du? 
Behöver du hjälp av vår chatt så når du den även via vår hemsida.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,594 poäng 20k badge 2x thumb
Hejsan! 

Precis som ni beskriver så har vi upptäckt att det inte fungerar utmärkt att arbeta i tjänsten eEkonomi via webbläsaren Internet Explorer, men även inte fullt bra i Mozilla. Vi arbetar på att lösa detta så snart som möjligt, och så länge skulle jag vilja rekommendera er till att prova en annan webbläsare, t ex Chrome. Självklart ska det fungera lika bra att arbeta i alla webbläsare men för tillfället ser vi att det fungerar bättre i Chrome. 

För er som skrivit tidigare i tråden, vilka webbläsare har ni upplevt problem i? Fungerar det bättre för er om ni byter till t ex Chrome? 

Återkoppla gärna så undersöker vi vidare och vi hör av oss här i tråden så snart vi har en lösning på problemet!
/Nellie 
Foto på SOTP

SOTP

  • 3,054 poäng 3k badge 2x thumb
Hej

Som jag skrev tidigare så är det ingen skillnad mellan InternetExplorer, Firefox, Crome och Safari. Det funkar med andra ord inte överhuvudtaget.
Har även provat från Microsoft Edge, men funkar inte där heller.
Har för övrigt testat från 7 olika enheter nu och samma resultat på alla.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,594 poäng 20k badge 2x thumb
Tack för din information. Jag förstår att du då står stilla i ditt arbete, jag för detta vidare till vår utvecklingsavdelning och jag hoppas att vi har en lösning på plats så snart som möjligt. Jag återkopplar när jag har mer information :) 

/Nellie 
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,594 poäng 20k badge 2x thumb
Hej! 

Vi har hittat problemet och jobbar just nu med en lösning. Tillsvidare så kommer ni förbi problemen genom att byta webbläsare till t ex Chrome. 

För att summera de fel som ni kan stöta på i Internet Explorer & Firefox/Mozilla:

- Skapa ny leverantörsfaktura - programmet visar en symbol att programmet laddar och du kommer inte vidare. 
- Skapa ny manuell verifikation - programmet visar en symbol att programmet laddar och du kommer inte vidare. 
- Matcha en kassa- och bankhändelse mot "Egen kontering" - kontoraderna visas inte/du kan inte plocka upp konto att bokföra mot. 

I dessa lägen rekommenderar vi er användare att byta webbläsare, till t ex Chrome, tills vi har löst problemen i Internet Explorer och Firefox/Mozilla. 

Vi uppdaterar självklart igen när vi har en lösning på plats! 

/Nellie 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,564 poäng 20k badge 2x thumb
inte bra detta!
Foto på nejlikan

nejlikan

  • 260 poäng 250 badge 2x thumb

Vad ska vi som inte kan installera annan webbläsare göra!?


Foto på nejlikan

nejlikan

  • 260 poäng 250 badge 2x thumb
När blir ni klara med reparation?????
Foto på Jonny V

Jonny V

  • 4,528 poäng 4k badge 2x thumb
Sitter i en Citrix miljö där vi inte "kan" lägga till vilken programvara som helst.
Bekostar ni de konsulter som skall installera Chrome på denna Citrix lösning.

Eller är det som vanligt med Visma att vi är betalanda Beta testare ?
Tycker att det bara blir mer och mer problem med ert skräp.
Foto på Jonny V

Jonny V

  • 4,528 poäng 4k badge 2x thumb
Samma problem som för 2 veckor sedan ?
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,594 poäng 20k badge 2x thumb
Hej

Vi förstår att detta orsakar problem då tjänsten just nu inte fungerar fullt ut i alla webbläsare. Vi har en lösning färdig som vi hoppas kunna släppa ut under morgondagen. Jag uppdaterar er självklart med mer information imorgon. 

/Nellie 
Foto på Louise

Louise

  • 60 poäng
Det fungerar inte i någon webläsare , har provat flera men det verkar fungera via appen men det är lite ohållbart att sitta med telefonen och  bokföra och att deklarera. 
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 48,564 poäng 20k badge 2x thumb
fortfarande inte löst!
Foto på ProLC Advisors

ProLC Advisors

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Går ej att registrera nya leverntörsfakturor eller verifikationer.

Jag kan inte registrera nya verifikationer eller leverantörsfakturor  - kundfakturor och betalning av leverantörsfakturor går bra
Foto på zer

zer

  • 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Eekonomi.

Hej

Försöker bokföra en bankhändelse i Eekonomi. När jag trycker på Bokföringshändelse övrigt uttag o kostnadstyp egen kontering så kommer det inte upp några rader att kontera på. Vad beror detta på? Vi uppdaterade vårat Visma för nån vecka sedan, kan det bero på det?

Hälsningar

Zandra
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,594 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihop! 

Nu har vi en lösning på plats gällande de tidigare problemen med att skapa leverantörsfakturor, manuella verifikationer samt matcha mot "Egen kontering" i Internet Explorer och Mozilla.
Testa gärna så du ser att du kommer vidare och återkoppla annars till oss här i tråden. 


Vi ber om ursäkt för de problem detta har orsakat dig. 

/Nellie 
Foto på AddeFekzen

AddeFekzen

  • 212 poäng 100 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Programfel i både Google Chrome och Internet Explorer..

Hej hej,

Jag får lite panik för programfelen jag har haft under ett par månader blev idag ännu värre så nu kan jag inte jobba alls - och mitt år slutar på måndag så måste verkligen få in en del innan dess!

Internet explorer - Detta använder jag normalt med Visma , men problemet sedan flera månader är att sidor hänger sig med laddningssymbolen så man får ladda om hela sidan, då kommer man normalt in. Detta händer på nästan varje sida man ska in på - dvs man håller på att bli tokig när man försöker jobba.
Idag inser jag att det inte ens går att ladda om hela sidan längre. Dvs går inte jobba med I.E

Google Chrome - här laddar sidorna snabbt och funkar, men här flyter istället text ihop i sidled så det är omöjligt att läsa belopp och klicka på rätt knappar.



Det konstiga är att jag inte har några problem i några av dessa browsers normalt utan det är  just Visma som inte fungerar. Ibland ser vissa siter bättre ut i den ena eller den andra browsern men allt annat fungerar rent praktiskt.

Hoppas på snabba ideer för nu börjar det bli panik!



Tack på förhand!

Andreas
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 21,594 poäng 20k badge 2x thumb
Hej AddeFekzen!

Tack för din återkoppling! Vi kommer ta kontakt med dig via telefon för att reda ut problemen som uppstått för dig. 

/Nellie 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.