eEkonomis nya kläder

• 1
  • 7
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Som fanatisk eEkonomianvändare som alltid ser fantastiska fördelar och ständigt har krull på armarna av eufori så måste jag nog tyvärr instämma med dom som fäller en tår över eEkonomis nya kläder. (Eller brist på kläder)

Det var rätt tänkt med ett ljusare gränssnitt, det piggar upp och känns modernare. Problemet nu är att det nog blev lite väl minimalistiskt i sitt utförande. Att ta bort allt vad avgränsningar och tydlighet heter och låta siffror och bokstäver bada i ett vitt hav hade säker passat på någon modern avskalad hemsida för modernista men tyvärr inte här där vi vi vill ha stenkoll på varenda siffra.

Jag tycker tanken får en motsatt effekt, det blir rörigt, jobbigt för ögonen som inte hittar något fokus i det vita havet. Varannan rad i ljust ljust grått hade räckt och gjort underverk för att ögonen skulle få lugn och ro och ge en tydlig överblick. Nu känns det som en kamera som bara zoomar, zoomar, zoomar och zoomar men hittar inte fokus.

Det här känns INTE bra!!

Hade inte vi som använder programmet dygnet runt kunnat få några alternativ att rösta på innan detta plötsligt hände?

Nu får vi leva med ett vitt lakan bestrött med små svarta vallmofrön.
Varför gjorde ni så här utan och fråga först?;((((

Så ska jag inte använda eEkonomi längre nu?
Aldrig må det ske, funktionerna är intakta och bra men lite av pirret försvann.

Tänk er själva att vakna upp och få se sin guld gyllen-bruna labrador helt vit och utan hår stå där naken och förtvivlad ylande Darins: Ta mig tillbaka..

Ta mig tillbaka
Till när allting va så stort
Ta mig tillbaka
Till innan allt redan var gjort
Man fick vänta man fick längta
När tiden var så lång
Ta mig tillbaka
Till dem stunder jag vill känna igen

MVH

Kenneth
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
  • Ledsen

Publicerades för 3 år sedan

• 1
  • 7
Foto på oreda

oreda

• 384 poäng 250 badge 2x thumb

Så otroligt bra förklaring :-) Helt underbar och exakt som det känns. Tack för den :-)

Foto på Henrik Johansson

Henrik Johansson, UX Designer - Visma eEkonomi

• 1,122 poäng 1k badge 2x thumb

Hej!

Precis som du själv säger är vår målsättning att landa i ett ljusare, modernare och tydligare gränssnitt.

Sedan uppdateringen har vi fått in åsikter från flera användare, både i forumet och genom våra andra kanaler om vad vi kan förbättra. Vi kommer jobba vidare med nuvarande gränssnitt och en del av de saker som du tar upp såsom:

• Bättre kontraster
  • Upplevelsen av att det är för vitt
  • Att det känns svårt att scanna av sidorna
Tack för din feedback Kenneth - den är som alltid konstruktiv och ger oss en möjlighet att arbeta vidare med.
Foto på experience

experience

• 3,226 poäng 3k badge 2x thumb
Underbar sång Kenneth! Hoppas verkligen att Visma lyssnar på oss

Tillägg:
För den som saknar den gamla designen: Gå in på deklaration ni som har det, ta ett gammalt datum typ 2015 som redan är deklarerat. Så är designen oförändrad där. 
Så kan ni jämföra lättast möjligt gammal vs ny. 
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.