eFaktura adresskontroll för kund i Finland

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 månader sedan
  • Pågående
En av kunderna i Finland har ändrat deras efaktureringsadress och vi får från dem ny efaktura adress i form av: 003710337941 BAWCFI22 (ändrat från orginal för säkerhets skull) . Det ser ut att vi får deras gammal efakturaadress till vår kundinformation även om vi rensar och söker på nytt.  Hur skall vi få detta att fungera?

Foto på jmcmniku

jmcmniku

  • 316 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 3 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 4,436 poäng 4k badge 2x thumb
Hej jmcmniku,

När du rensat och söker på nytt - använder du samma org.nr och företagsnamn som tidigare?
Vet du om de fått ett nytt GLN-nummer? I så fall kan du prova med det istället.

Det är ett par veckor sedan din tråd skapades - har du fått bukt på det? I så fall får du gärna skriva lösningen så fler kan ta del av det om de upplever samma problem när deras kunder fått ny e-fakturadress :)

Ha det gott!

/Sofia
(Redigerad)
Foto på jmcmniku

jmcmniku

  • 316 poäng 250 badge 2x thumb
edt verkar som att man inte använder GLN nummer på samma sätt. Som jag skrev i frågan så får vi deras efaktura adresser i format: "003710337941 BAWCFI22" , ingen GLN