Efter uppdatering till 2017.11- Resultatbudget

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Bekräftat

Efter uppdateringen, hänger sig programmet när man justerar siffrorna, men har man tur går det bara extremt långsamt innan det hela "låser upp sig" så man kan fortsätta till nästa post (en till två minuter).

//L

Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 1
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 7,192 poäng 5k badge 2x thumb
Hej LW!
Är du på fliken ett i resultatbudgeten eller fliken två? Har du massor av resultatenheter? Kanske att jag kan ringa in problemet med lite mer uppgifter från dig, jobbar du mot en server i så fall får du samma problem där? Är ni många användare, upplever ni alla samma seghet? Kan du beskriva lite mer i detalj?
Jag lyckas inte återskapa ditt problem utifrån den information jag har fått här i tråden, så det är svårt att veta varför du får dessa låsningar.
Foto på LW

LW

  • 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

I och för sig, har jag resultatenheter. En hel drös för att vara ärlig. Men det har jag haft hela tiden och det har bara sagt pang, så har jag kunnat gå till nästa konto tidigare. Men nu tar det c:a en minut innan jag kan hoppa till nästa. Jag står i flik 1.

Jag håller på att lägga om kontoplanen och måste flytta budgetposterna och i går tog det ett par timmar att mata in tio poster (jag får parallellt jobba med annat under tiden den uppdaterar, så det blir ju lite spilltid).

Men jag gör så här: jag tar och kikar igenom alla resultatenheter i och med att jag vet att det finns sådana som vi inte använder, så raderar jag dem och kollar sedan ifall det snabbar på processen. Jag hör av mig om hur det fortskridit när jag är klar.

Tack för snabbt svar!

//L