Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Skapa elektronisk leverantörsfaktura

Hej!

Jag vill att mina fakturor ska komma in i eEkonomi. Jag får de flesta på pdf i mailen idag sen får jag manuellt stansa in dem i programmet.
Kollade på er film men blir inte klokare tyvärr...

Jag har bockat i "ta emot e-faktura" under inställningar-fakturering. Men sen? Jag måste väl tala om det för leverantören? Och vart ska de skicka sina fakturor så de kommer in i systemet?

Tacksam för hjälp!
/Mathias

4 SVAR 4
LW -60
UTFORSKARE

Om du vill fortsätta ta emot fakturor på mailen:
  • Spara ner fakturorna i datorn
  • När du valt att regga en ny leverantörsfaktura, kan du dra PDF-filen från filhanteraren i Windows till eEkonomi. Då kommer i alla fall datumen och summorna att slippas handjagas in av dig. Men du måste kolla att avläsningen skett korrekt.

Om du vill använda autoinvoice:
  • Inställningar -> Företagsinställningar och välj flik 2 (företagsuppgifter)
  • Bocka i Ta emot e-faktura samt Aktivera scanningstjänsten
  • Efter ett dygn eller så, kommer tjänsten att aktiveras. Du får en adress dit leverantörerna ska skicka fakturorna både pappersfakturaadress samt PDF-adress.

De bägge alternativen går att kombinera ifall du vill ha bägge möjligheterna!

Jag sitter visserligen med eEkonomi Smart, men jag hoppas att det här förfarandet är applicerbart i Bas också.

Lycka till!
Mvh Lena


Tack!/Mathias

Hej igen! 

Nyfiken som man är skickade jag en låtsasfaktura till min nya mailadress men då står det så här i mailet som kom: 


Invoice Service <noreply@kollektor.no>20:13 (för 2 minuter sedan)


E-mail sent to automated system is not on the approved customer list, please contact your invoice processing service provider.

Time: 20_13_53_497




Måste jag godkänna leverantörer?
/Mathias



Nej, du ska inte behöva godkänna leverantörer. Jag tror att du varit för snabbt ute att testa funktionen. Det tar ett tag innan systemet är aktiverat. Är det så att du aktiverade det här för några dagar sedan och det fortfarande inte fungerar, måste du nog ringa supporten. För mig har det funkat med Autoinvoice efter ett dygn.

Mvh Lena