En dålig produkt? - Webshop

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Upplever som om Visma SPCS alltid har bra produkter. men ärligt talat så är webbshopen riktigt dålig. Ni har en de att arbeta med om ni vill ha kvar mig som kund.

1. Ni måste göra det lättare att lägga in artikelvarianter. Har vi t.ex. ett klädesplagg i fyra olika färger och i alla storlekar, kanske 4 x 6, dvs 24 varianter av en artikel måste det finnas en bättre lösning än den ni har idag. Får lägga in en huvudartikel och sedan 23 underartiklar. Era konkurrenter har betydlig bättre lösningar. Man läger in en artikel och sedan väljer man olika färger och lägger till vilka storlekar och antal av varje. Snabbt och enkelt.

2. Det måste gå att lägga in rabatter på en artikelgrupp eller på alla artiklar samtidigt. Ska jag ändra priser på mina artiklar, t.ex. vid mellandagsrea får jag sitta och ändra varje artikel. Samt att jag behöver skriva in både det nya priser och det gamla.

3. Om jag har fått en beställning där ett plagg är restat/slut kan jag inte ändra i denna beställningen. Verkar ju helknäppt...

Det är helt klart värt att välja en konkurrents betydligt dyrare webbshop. Man sparar in det på den arbetstid som man får lägga på er. Jag hoppas verkligen att ni under våren tittar över er produkt så man kan vara kvar som kund i ett annars välfungerat företag...
Foto på danjoha

danjoha

  • 136 poäng 100 badge 2x thumb
  • frustrerd och irriterad

Publicerades för 4 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Marcus Fjordevik

Marcus Fjordevik, Fd Testledare - Visma Website/Webshop

  • 5,520 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Dan! 

Det var väldigt tråkigt att höra att du känner så!

1. Hanteringen av artikelvarianterna kan jag hålla med om att de är lite
omständliga, detta är för att vi är tvungna att anpassa oss efter de
ekonomiprogram som vi har integration mot. Stödjer inte dem artikelvarianter så
måste det vara på det sättet som det är idag i Webshopen. Du kan välja
att använda samma beskrivning och bild för alla artiklar, gör man det så
kopieras artikelbeskrivningen och bilden automatiskt, nu kanske inte detta är
optimalt för dig med samma artikelbild, men beskrivningen kanske kan vara
densamma för alla artikelvarianter? Den inställningen görs inne på
artikelvarianterna. 
Det du får göra är att skapa upp dina artiklar, med olika storlekar och färger,
och sen inne i artikelvariantsdialogen listas artiklarna och då kan du välja
att bocka för beskrivnings checkboxen.

2. Det går att använda sig av funktionen som heter "Rabattkoder",
men den är endast tillgänglig ifall du använder dig av Webshop+. Har du Webshop
så finns den tyvärr inte tillgänglig för dig. Ifall du har Webshop+ hittar du
rabattkoderna under Inställningar - Rabattkod. Där kan du skapa
egna rabattkoder och bestämma hur mycket rabatterna ska vara på, när dem ska
vara tillgängliga samt ifall de ska vara rabatt på artikelsumma eller till
exempel fri frakt. 

3. För att undvika att få beställningar på varor som är slut kan du
använda ett alternativt som heter ”Stoppa köp vid slut i lager”,
den inställningen hittar du under Inställningar - shopinställningar.
Då får kunden ett meddelande om att varan är slut, då måste du även arbeta med
lagersaldo.



Vi tar tacksamt emot
dina tankar och synpunkter och tar dem till oss till
förbättringsdiskussioner. 

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik