En diff som inte går att spåra - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har en diff mellan bankkonto och eekonomi. Det är 61 kr mer i eekonomi än vad som finns på banken. Jag har gått tillbaka och försökt leta, men det verkar som att felet ligger för långt tillbaka i tiden för att jag ska kunna se utdragen från banken. Vet inte hur jag missat detta...
Finns det något sätt att bokföra diffen så att det blir rätt?
Foto på EF

EF

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,992 poäng 20k badge 2x thumb
har du många utlandsbetalningar?
Foto på EF

EF

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Ja, jag misstänker att det är någon gammal bankavgift som jag missat. Har hittat en, men som sagt, jag kan inte gå längre tillbaka i banken för att se.
Foto på malin66

malin66

  • 1,506 poäng 1k badge 2x thumb
Och du har kollat att ingående balans stämmer? För mindre summor kan man använda avräkningskonto närstående 2893 om det är ett AB. 
Du kan bokföra det när du upptäcker det och skriva en notering på pappersunderlag i verifikationspärmen att det är en diff som upptäckts vid avstämning av bankkonto. Det är en så liten summa, så hade nog jag gjort om jag inte hittade den. 
Foto på EF

EF

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Det är enskild firma det gäller. Är det ett annat konto jag ska använda för detta i så fall?
Hittar inget som låter vettigt.
Foto på malin66

malin66

  • 1,506 poäng 1k badge 2x thumb
Konto 2013 vill jag minnas. 
Foto på EF

EF

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Konto 2013 är Övriga egna uttag. Kan det verkligen stämma? Det låter inte riktigt logiskt.
Foto på Pacsac

Pacsac, Champion

  • 47,992 poäng 20k badge 2x thumb
kontakta supporten, bankavgiften på utlandsbetalningar kan ha missadats under hösten och måste då justeras
Foto på EF

EF

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har varit i kontakt med supporten och de hänvisade till forumet.

Eftersom jag inte kan hitta ursprunget måste det gå att lösa på något annat sätt.
Foto på Nellie Karlsson

Nellie Karlsson, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 19,582 poäng 10k badge 2x thumb
Hej EF! 

Vi kommer ta kontakt med dig via mejl eller telefon för att reda ut vad som har blivit fel. 

/Nellie