Massfakturering till medlemmar - eEkonomi

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Medlemsavgiftsfakturering
tänk er att man har 1000 medlemmar som skall betala 200.- all text är lika endast mottagaren med OCR nummer är olika. Idag måste man enligt support och film skapa en etikett och sedan trycka tusen gånger för att skapa 1000 medlemsfakturor inte ens kopiera rutin med ctrl/shift fungerar
Foto på Apneordf

Apneordf

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 1
Foto på BillectaRickard

BillectaRickard

• 590 poäng 500 badge 2x thumb
Hej! 

Vill ni enkelt fakturera ett stort antal medlemmar eller kunder med samma meddelande och belopp men olika ocr-nummer är det bara att du hör av dig till mig, vi sköter dessutom automatiskt avprickning och påminnelser om så önskas (även autogiro). 

Vi har en integration med visma e-ekonomi och uppdaterar bokföringen automatiskt. 

Jag ger dig gärna en kort demonstration om du önskar! Hör av dig! 

Allt gott,

Rickard 
Billecta AB
070-336 04 13
rickard.hessner@billecta.com
Foto på Apneordf

Apneordf

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Fick du mitt svar
Foto på BillectaRickard

BillectaRickard

• 590 poäng 500 badge 2x thumb
Nix har inte fått något svar :( 
Foto på Linnéa Sterner

Linnéa Sterner, Moderator

• 1,036 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Apneordf!

eEkonomi har, precis som du säger, ingen smidigare funktion för massfakturering. Därför ligger nu detta inlägg som en idé! 

Jag hoppas att du har fått kontakt med Richard här ovan, kanske han kan hjälpa dig med ditt företagande.

/ Linnéa
Foto på Anders

Anders

• 60 poäng
Det är ännu värre än så, för efter jag hade gått igenom alla 378 medlemmarna och klickat i att de skulle tillhöra en viss medlemsetikett, så kunde jag ändå bara skapa fakturor för 50 åt gången. Morr! Nu behöver jag skapa nya etiketter i buntar om 50, och ge dessa index (medlemsavgift1, medlemsavgift2, osv).
I stort sett det enda föreningen behöver bokföra i dag är just medlemsavgifter och tillhörande register, så värdet av e-ekonomilicensen blev just ganska mycket lägre för oss.
Förslag:
1. Skapa en etikett-tilldelarfunktion med jokrar (wildcards), så att man kan tilldela alla medlemmar som heter (Sv* el dyl) en etikett, eller har medlemsnummer/kundnummer inom ett visst intervall, en etikett. Se till att man kan tillämpa mängdlära såsom union och snitt för att tilldela (eller ta bort) en delmängd av en existerande mängd en ny eller existerande etikett.
2. Inför en medlemsavgiftsfakureringsfunktion, eftersom alla föreningar behöver detta. Nu känns det som att jag har ett Concorde för att åka till jobbet, men saknar bränsle så att jag måste putta planet. Visma kan mycket mer än jag behöver men inte detta enkla (ännu, får vi hoppas).
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,708 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Anders! 
Jag vet inte om du har sett det, men i slutet av maj tog vi bort begränsningen med 50 mottagare. Nu går det att skapa fakturor till hur många som helst. 
Läs gärna mer om nyheterna i maj: Uppdatering i eEkonomi maj 2019