Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörsstatistik under viss period

Jag vill skriva ut statistik på hur mycket vi har gjort inköp från våra leverantörer under en viss tid, men det blir en tom sida när jag skriver in tidsintervall i rutan pågående år eller tidigare. Jag skriver som vanligt 2012-05-01..2012-05-31. Går det att få ut en sådan uppgift från leverantörsstatistik?

10 SVAR 10
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Det finns en rapport som heter inköpsstatistik som du kan använda dig av när du vill se inköp under viss period. Välj Arkiv - Rapportgeneratorer - Läs in rapport. klicka sedan OK i nästa ruta utan att byta mapp. Du får då upp en lista med tillgängliga rapporter. Markera den som heter Inköpsstatistik och välj Importera. Starta sedan om programmet. Därefter hittar du rapporten under Utskrift - Egna utskrifter.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Per! Den är bra men jag behöver veta vilka artiklar jag köper från en viss leverantör och inte bara en totalsumma av en periods inköp. Hur får jag fram det?

Hej Ann! Har du hittat fram en sådan lista? Inköpsstatistik per leverantör och artikel?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Liselott Oldin,

Det finns ingen sådan standardrapport att hämta in i programmet. Se min kollega Pers svar nedan angående möjlighet beställa rapporter från våra partners.
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej Ann!

Tyvärr finns ingen sådan utskrift i programmet, men det är mycket möjligt att någon av våra partners kan hjälpa dig att ta fram en:
http://www.vismaspcs.se/kontakta-oss/...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Inköpsstatistik med artiklar.

Jag vill ha ut en rapport från en leverantör som visar vilka artiklar, antal och pris som vi gjort men detta är inte möjligt enligt supporten! Det går ju att få dessa uppgifter på kunder! Någon som har tips? Annars är detta ett önskemål inför ny version...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Leverantörsstatisk - Administration.

Vi hade gärna sett att möjligheten att plocka ut en lista med leverantörsstatisk skulle finns. Jag är medveten om att det finns en lista idag men den ger inte den information vi är ute efter. Den ska innehålla samma information som kundstatisk där man får veta kundens namn, ack omsättning under en viss period. Här finns kolumn med datum till och från.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag önskar en lista med de leverantörer jag köpt mest av under 2016 och med jämförelse 2015 innan jag avslutar periodstatistiken, men jag hittar ingen sådan inställning hur jag än letar. Jag förstår ju att den finns, men var är den (Admin 1000)?

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är väl den som heter "Leverantörsstatistik inköp" som ligger under utskrifter & statistik. Den tar med föregående år. Däremot får du kanske ta ut i Excel för att sortera på belopp
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Johan!

Känner mig nästan som den blondin jag är :-). Lär mig aldrig att "fil" = excel i Visma, då jag nästan aldrig använder det. Ska spara svaret på ett bra ställe till nästa år.

//Tina