Epost från Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vilka Epostklienter rekommenderar ni FÖRUTOM Outlook, för att kunna köra fakturor från Administration
Foto på Conny

Conny

• 250 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 4 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Amanda Granath

Amanda Granath, Moderator

• 1,972 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Conny

Vi rekommenderar Outlook för att det är den e-postklienten vi använder när vi testar våra produkter. Men många av våra kunder använder Thunderbird och tycker det fungerar bra också. 
Det som krävs är att det är ett MAPI-kompatibelt epostprogram. 

Ha en fin dag!

// Amanda
Foto på A-HD

A-HD

• 1,194 poäng 1k badge 2x thumb
Outlook ska väl vara MAPI-kompatibelt? En användare av Visma skickade ett tips för ett tag sedan, men nu hittar jag det inte. Dessvärre fungerar inte detta tips hos mig, beroende på att jag har Office 2013 och tipset avsåg Office 2010, om jag minns rätt. Min dator kraschade för en tid sedan och när jag sedan fick igång Adm. 2000 igen, så kan jag inte längre skicka fakturor osv. med e-post, men det gick förut. Jag har inte SQL-varianten för den törs jag inte ens fundera på att installera. Hur ska jag göra?
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

• 3,684 poäng 3k badge 2x thumb
Hej A-HD,

Har du en fullinstallation av Outlook så är den MAPI-kompatibel. Har du däremot "klicka-och-kör" version av Officepaketet (Click-to-run) är det inte säkert att det fungerar då detta inte är en riktig fullinstallation. 

För att kontrollera vilken variant av Outlook du har gör du såhär: 

Gå till Kontrollpanelen - Program och funktioner. Leta upp Microsoft Office och se om  det står Klicka-och-kör eller Click-to-run efter. 

Du bör även kontrollera att alla registernycklar finns enligt Pers beskrivning i tråden Ingen MAPIkompatibel epostklient finns installerad

Hoppas du får det att fungera och att du får en fin dag!

/Kristina 
Foto på MAA

MAA

• 210 poäng 100 badge 2x thumb
Mozilla Thunderbird

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.