Era fakturor kommer inte fram - Administration

  • 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Era fakturor kommer inte fram till mitt företag. Istället kommer det en påminnelse från ert indrivningsbolag Wisma Collectors AB med avgift 60:-. Dessa bestrider jag. Rätta till er faktura hantering. Vid kontakt med er Ekonomi avdlening fick jag lyssna på en högst otrevlig tant hos er, som skyllde på vårt företags faktura hantering eller postnord. Kunde inte ta hand om sin kund, väldigt pådrivande att vi fuskat....... Skicka er personal som har kundkontakter på kundordientera utbildning. Letar nu efter annat progam än erat. Munck cranes AB SKÄMS påer
Foto på Kjell Pettersson

Kjell Pettersson

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 3
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Vad tråkigt att du har fått den bilden av oss. Jag tar självklart till mig kritiken om vårt bemötande!

Vad jag kan se skickades fakturan som e-faktura den 2 oktober.
Eftersom du har aktiverat att företaget tar emot e-fakturor via Visma AutoInvoice väljer vi att i första hand skicka fakturorna den vägen.
I Visma Administration kommer det då upp en liten list längst upp i programmet. Den innehåller information om att det finns leverantörsfakturor att hämta när det kommer nya fakturor. Du får också en påminnelse via mejl om att du inte har hämtat hem dina leverantörsfakturor om du missar informationen i programmet.

Återigen trist att höra att vi brustit i kommunikationen.

/Anna
Foto på Skebobruk

Skebobruk

  • 4,246 poäng 4k badge 2x thumb
Kolla av med er leverantör OM de mottagit det eller inte.
Foto på Kjell Pettersson

Kjell Pettersson

  • 90 poäng 75 badge 2x thumb
Hej,
fakturorna skall skickas till företagets post eller emailadress. Munck Cranes AB, vi finns på nätet. Kontrollera att era fakturor landar hos mottagaren förd de skickas vidare till inkasso. Mvh Kjell Pettersson
Foto på Skebobruk

Skebobruk

  • 4,246 poäng 4k badge 2x thumb
Inget försvar åt dåligt bemötande.

Däremot måste mottagaren kolla av sin skräppost hos sin leverantör. Det kan fastna redan där och inget meddelande går kanske inte till dem att de spärrat. Vet att det låter konstigt när påminnelsen kommer fram.
Har en kund där fakturorna kommer först ich sen helt plötsligt är det stopp.
När de sen skickar påminnelsen kom den fram.
Foto på Jens

Jens

  • 70 poäng
Samma problem hos mig, kommer krav från erat indrivningsbolag med avgifter och räntor på post utan att jag tidigare fått ta del av de via mail eller på post.
/Jens Dunberg
(Redigerad)
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Jens!

Fakturan till dig skickades på mejl den 1/11. Däremot kan jag se att vi har skickat fakturan till en mejladress som inte är samma som den som du har använt för att registrera dig här i forumet.
Mejladressen kontrollerar du på vismaspcs.se via knappen Mina Tjänster. När du är inloggad klickar du på ditt företagsnamn längst upp till höger och väljer Företagsinställningar.

/Anna
Foto på alven72

alven72

  • 116 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har också fått påminnelse på en faktura för Autoinvoice-tjänsten. Ingen originalfaktura hittas. Snyggt sätt att tjäna 60 kronor på en redan för dyr tjänst...
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 92,334 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Din faktura skickades via mejl den 31/10 till samma mejladress som du använder för att logga in till Visma eEkonomi.
Jag ska kika på varför du inte fick den via AutoInvoice istället, men det kan jag ta reda på först på måndag - återkommer då.

Mvh
Anna
Foto på Jens

Jens

  • 70 poäng
Hej,
Föredrar att få de vidare på post då detta inte verkar fingera för mig:)
Mvh Jens
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Tack! Jag kommer kika på era olika fall och se vad som kan ha hänt.
Återkommer när jag vet mer!
Foto på Ing-Mari

Ing-Mari

  • 580 poäng 500 badge 2x thumb
Alltså. Har svårt att förstå nyttan med autoinvoice om det inte är nödvändigt. Kostar ju pengar att använda. Mailar direkt till mina kunder...gratis. Samma med leverantörsfakturor.
Foto på DMD-Consulting

DMD-Consulting

  • 2,528 poäng 2k badge 2x thumb
Hej.

Jag anser att det kostar betydligt mer än tre kronor att öppna brevet eller skriva ut fakturan från mail och sedan manuellt kontra in den LF modulen.
3:- per faktura färdig konterad och klar hade jag gärna betalt. Önskat fler valde denna vägen.
Jag sparade ca 13000:- förra året i manuell kontring tack vara liknande tjänster så jag klagar inte...
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 93,066 poäng 50k badge 2x thumb
Hej igen!

Mejla till avtal.spcs@visma.com med info om hur ni vill ha era fakturor framöver, så hjälper mina kollegor på avtalsavdelningen till med det.

/Anna