Ett fel uppstod när man skapar en ny anställd/nytt lönebesked - eEkonomi

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej allihopa! 

Just nu har vi ett fel i Visma eEkonomi som rör lönetillägget.

Vissa kunder möts av ett meddelande vid skapande av en ny anställd eller ett nytt lönebesked som informerar om att konton för bokföring av lönebesked måste anges, ni ser nedan hur meddelandet ser ut: 


Trycker du på Ok här så kommer du till företagsinställningarna, här ser du troligtvis att alla rader för "Bokföringskonton lönearter" har ett konto på sig (om inte så fyller du i ett korrekt bokföringskonto på raden), när du sedan väljer Spara så får du meddelandet "Ett fel uppstod". 

Såhär ska det självklart inte vara och det är något vi jobbar på att lösa. 

Drabbas du av ovanstående problem behöver du avvakta med att skapa lönebeskedet/skapa ny anställd tills problemet är åtgärdat, följ gärna denna tråden så får du uppdatering om när det är löst. 

Vi återkommer självklart här i tråden så fort vi har mer information :)

/Lovisa
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,898 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Lovisa Dacke

Lovisa Dacke, Application Specialist eEkonomi/Website/Webshop

  • 22,898 poäng 20k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej allihopa!

Nu kan jag äntligen komma med härliga nyheter i denna tråd :)

Vi har nu fått en lösning på plats vilket innebär att detta problem är åtgärdat. Ni ska nu kunna skapa en ny anställd eller ett nytt lönebesked utan att mötas av felmeddelanden. 

Tveka inte på att återkomma här i tråden om ni upplever att problemet fortfarande kvarstår.

Jag vill även passa på att önska er en fin helg :)

/Lovisa